حضور نمایندگان ایران در نشست کمیته اسلامی هلال بین‌الملل عربستان

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، یعقوب سلیمانی دبیرکل و راضیه عالیشوندی معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران صبح امروز برای شرکت در نشست ۴ روزه کمیته اسلامی هلال بین‌الملل وابسته به سازمان همکاری‌های اسلامی، وارد فرودگاه جده شدند.

مدیرکل تشریفات و ارتباطات بین‌المللی جمعیت هلال احمر گفت: دبیرکل و معاون اموربین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر روز گذشته برای شرکت در نشست مشورتی کمیته اسلامی هلال بین‌الملل وارد فرودگاه جده شدند.

نوید کریم‌زاده افزود: کمیته اسلامی هلال بین‌الملل از ۱۸ جمعیت ملی صلیب سرخ و هلال احمر کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سال ۱۹۸۲ میلادی تشکیل شده و هلال احمر کشورمان نیز یکی از اعضای این کمیته است.

وی توضیح داد: نشست مشورتی کمیته اسلامی هلال بین‌الملل از روز یکشنبه ۲۲ جولای مصادف با اول مرداد ۱۴۰۲ آغاز و پس از گذشت ۴ روز در عصر چهارشنبه به اختتامیه می‌رسد.

کریم‌زاده گفت: نمایندگان هلال احمر کشورمان در کنار هلال احمر ترکیه، صبح سه‌شنبه کنفرانسی در زمینه ظرفیت‌سازی جمعیت‌های ملی کشورهای مسلمان برای افزایش آمادگی در پاسخ به سوانح ارائه خواهند کرد که منطبق با شرایط جدید و با اشاره به تأثیر نامطلوب تغییرات اقلیمی‌بر تعدد سوانح است.

وی ادامه داد: تجارب ایران در پاسخ به سوانح به عنوان الگوی یک جمعیت بزرگ در کشوری پرمخاطره و همچنین دستاوردهای این جمعیت در زمینه ساماندهی منابع انسانی و لجستیکی و همچنین استفاده بکارگیری مناسب فناوری از محورهایی‌است که در این کنفرانس به آن پرداخته خواهد شد.

گفتنی‌است، مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۴ آذرماه ۱۳۶۶ شمسی، عضویت ایران در کمیته اسلامی هلال بین‌الملل را تصویب کرد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.