تظاهرات صهیونیست‌ها اطراف ساختمان کنست در آستانه برگزاری نشست پارلمان

منابع خبری صبح امروز (دوشنبه) از آغاز تظاهرات ساکنان اراضی اشغالی علیه لایحه جنجالی «اصلاحات قضایی» کابینه رژیم صهیونیستی در اطراف مقر کنست در قدس اشغالی خبر دادند.

به گزارش ارز پرس، شبکه الجزیره در این باره اعلام کرد که معترضان صهیونیست از ساعات اولیه صبح امروز تظاهرات خود را علیه لایحه اصلاحات قضایی کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم آغاز کردند.

الجزیره گزارش داد که ساکنان اراضی اشغالی در آستانه برگزاری نشست پارلمان برای تصویب نهایی بند لغو «معقولیت» بیشتر خیابان‌های اطراف ساختمان کنست در قدس اشغالی را مسدود کرده‌اند.

در همین راستا، خبرگزاری شهاب اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی برای بازگشایی این خیابان‌ها وارد عمل شده و با معترضان درگیر شده است.

پلیس رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن معترضان و بازگشایی خیابان‌ها با هدف رسیدن نمایندگان به ساختمان کنست از ماشین‌های آب پاش استفاده کرد.

اراضی اشغالی در سایه رأی‌گیری کنست طی امروز درباره بند «معقولیت» یا «استدلال منطقی» لایحه اصلاحات قضایی که اجازه تصویب قوانین قضایی مورد نظر دولت راست افراطی به رهبری بنیامین نتانیاهو را می‌دهد، با رویدادی سرنوشت‌ساز روبه‌رو خواهد بود. فضای بی‌سابقه‌ای از اختلاف و دودستگی در میان ساکنان اراضی اشغالی حاکم شده است.

از طرفی، در بحبوحه تلاش‌های ماراتنی برای دستیابی به توافق، پیش از تصویب قانونی که استدلال‌های غیرمنطقی بودن تصمیمات کابینه را از بین می‌برد، رئیس‌ رژیم صهیونیستی در تلاش برای پایان دادن به اختلافات بر سر اصلاح دستگاه قضا پیشنهاد جدیدی برای حل و فصل اختلافات بین ائتلاف حاکم و مخالفان ارائه کرد.

این پیشنهاد در حالی است که بحران و شکاف عمیق در جامعه رژیم صهیونیستی گسترش یافته و ارتش را نیز در بر گرفته است، به طوری که صدها نفر از نیروهای ذخیره داوطلب تهدید کردند که در صورت اجرای طرح‌های دولت از خدمت نظامی سرباز خواهند زد.

به‌رغم مخالفت‌های شدید با این طرح، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است که هدف آن ایجاد توازن بین قوه‌ها از طریق کاهش اختیارات دیوان عالی به نفع پارلمان است.

اما منتقدان بر این باورند که این اقدام راه را برای سوء استفاده از قدرت باز می‌کند، در حالی که اپوزیسیون این طرح را گامی برای تضعیف استقلال قوه قضائیه می‌داند که در نهایت دیوان عالی رژیم صهیونیستی را تابع خواسته‌های سیاستمداران می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.