ایجاد فرصت شغلی از مهم‌ترین اهداف ایجاد هنرستان‌های جوار کارخانه

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، امیر شوشتری در آئین انعقاد ۱۲ تفاهم نامه آموزشی مهارتی و ایجاد ۱۲ هنرستان جوار کارخانه در استان خراسان رضوی که با حضور مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و حمید کفش کنان معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صمت خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: از نظر توسعه متوازن رشته‌های دوره متوسطه خراسان رضوی وضعیت بسیار خوبی دارد و بیش از ۳۶ درصد هدایت تحصیلی در استان به هنرستان‌ها صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: با امضای این تفاهم نامه‌ها اگر دانش آموزی به مدرسه تعهد کار در همان کارخانه را بعد از تحصیل بدهد، از ابتدای تحصیل حقوق دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: امضای تفاهم نامه‌های مذکور به منظور توانمندسازی و ایجاد مهارت نیروی انسانی، ایجاد فرصت شغلی، تربیت نیروی کار حرفه‌ای در سطح استان و شهرستان و بهبود مستمر فضای کسب و کار؛ در راستای توسعه گسترش و اعتباربخشی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی با توجه به اصل شش سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

شوشتری افزود: اصل شش سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ظرفیت سازی، فرهنگ سازی و بسترسازی برای تقویت مشارکت‌های مردمی و غیردولتی است که انعقاد این تفاهم نامه‌ها و ایجاد ۱۲ هنرستان جوار در سطح استان این اصل را در بر می‌گیرد.

گفتنی است؛ در پایان ۱۲ تفاهم‌نام به امضای طرفین رسید.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.