ظرفیت دولت در بسترساز مدیریت جامع آبخیزداری

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، جانعلی بهزادنسب، مشاور وزیر جهاد کشاورزی در ششمین کنفرانس ملی حفاظت خاک و آبخیزداری گفت: مدیریت آبخیزداری به معنای مدیریت منابع زیستی است که نیاز به توجه دولت‌ها دارد.

وی اظهار کرد: مدیریت منابع زیستی بدون نگرش سیستمی امکان‌پذیر نیست و لازمه چنین مدیریتی، توجه به تمام ساخت‌های زیستی و اجتماعی است و در این زمینه همه عناصر، فرآیندها و عملکردها باید یک جا دیده شوند.

بهزادنسب گفت: توسعه پایدار و بهره‌برداری پایدار نیز نیازمند مدیریت سیستمی است و از این رو در زمینه آبخیزداری در کشور باید از مدیریت جزیره‌ای دور شویم.

وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل مدیریت‌های بخشی در کشور، انباشت ثروت و دانش به هم نرسیده‌اند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که انباشت اقتصادی، سرمایه‌های اجتماعی و ثروت برای تزریق به عرصه‌های آبخیزداری کشور تنها نزد دولت نیست، تصریح کرد: فرآیند توسعه با دخیل کردن تمام عناصر توسعه امکان‌پذیر است.

وی گفت: با خلق دانش جدید، خلق ارزش افزوده و ثروت و درگیر کردن تمام عناصر ممکن باید مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز انجام شود.

بهزادنسب در همین حال تاکید کرد: مدل مدیریتی باید جامع‌نگر و سیستمی باشد و وظیفه مؤسسه‌های پژوهشی این است که در زمینه مدیریت جامع منابع زیستی کار کنند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.