شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در مرز سوریه و اردن مستقر می‌شوند

منابع خبری از تصمیم گروه‌های شبه نظامی وابسته به ترکیه در شمال سوریه برای منتقل کردن برخی عناصر خود به مناطق مرزی سوریه و اردن خبر داده‌اند.

به گزارش ارز پرس، شبکه خبری المیادین به نقل از منابع مطلع خود اعلام کرد، شبه نظامیان وابسته به گروه موسوم به «ارتش ملی سوریه» تحت حمایت ترکیه در حومه ادلب و حلب درحال ثبت‌نام برخی عناصر خود با هدف انتقال آنها به منطقه «التنف» در مرز سوریه و اردن هستند.

این منابع گفتند: هدف این است که شبه‌نظامیان در منطقه «التنف» را به‌عنوان «مرزبان» به کار گیرند و این اتفاق مشابه مأموریتی است که در لیبی انجام داده‌اند.

طبق این گزارش، سرکرده‌های گروه‌های مذکور به اعضای خود دستور داده‌اند تا ثبت‌نام کسانی که می‌خواهند برای مأموریت نظامی به منطقه التنف در مرز سوریه و اردن بروند را انجام دهند.

منابع مطلع اعلام کرده‌اند که این عناصر قرار است که در ازای دریافت مبالغی تا هزار دلار آمریکا به این ماموریت اعزام شوند.

طبق گفته این منابع، این اقدام با هماهنگی دو گروه شورشیان موسوم به «ارتش آزاد سوریه» وابسته به آمریکا و «ارتش ملی سوریه» وابسته به ترکیه در حال انجام است و امکان ثبت نام تمامی عناصر گروه‌های مختلف و حتی غیرنظامیان داوطلب برای مستقر شدن در مرز سوریه و اردن وجود دارد.

در همین راستا، نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا نیز طی روزهای اخیر برنامه‌های آموزشی خود در منطقه موسوم به «۵۵ کیلومتر» در مثلث مرزی عراق، اردن و سوریه را تشدید کرده‌اند.

طبق این گزارش، آمریکایی‌ها که در منطقه التنف مستقر هستند، پیشتر به عنوان بخشی از طرح ایجاد کمربند امنیتی جدید در سوریه، درصدد ایجاد همکاری میان شبه نظامیان «ارتش ملی» و «ارتش آزاد سوریه» بودند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.