انتخابات اتاق بازرگانی مخدوش است/ همه باید به تصمیم مراجع قانونی تمکین کنند

غلامرضا مرحبا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ارز پرس، در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت ابهامات موجود در حوزه انتخابات اتاق بازرگانی، گفت:  پیش از این جلسه‌ای در این خصوص در کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور وزیر اقتصاد و هیئت نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی برگزار شد. بر این اساس صلاحیت فردی که منتخب شده بود تایید نشده بود.

شورای عالی نظارت به وظیفه خود عمل کند/ فصل الخطاب قانون است

وی ادامه داد: به این ترتیب صحت نتیجه انتخابات زیر سوال است و عملا این انتخابات به نتیجه نرسیده است. فصل الخطاب ما قانون است. فردی که می‌خواهد در انتخابات شرکت کند حتما باید تایید صلاحیت مراجع نظارتی و امنیتی را اخذ کند.

مرحبا با اشاره به اینکه در این مورد ما نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم و براساس اصول موجود حتما باید صلاحیت‌ها به دقت بررسی شود، گفت: امیدوار هستیم دوستان شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی و وزارت صمت به عنوان مجری بر اجرای قانون به صورت جزئی، با دقت و به صورت یکسان بر همه نظارت داشته باشند.

وی افزود: در صورتی که این اتفاق رخ دهد، مشکلات انتخابات گذشته پیش نخواهد آمد. انتخاباتی که برگزار شد به نتیجه نرسیده و منتظر تصمیمات احتمالی که از جمله آنها تجدید انتخابات است، هستیم.

انتخابات مخدوش اتاق بازرگانی/ همه باید به تصمیم مراجع قانونی تمکین کنند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به جلسه‌ای که به صورت غیرعلنی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، به طور کلی نظر وزیر اقتصاد و سایر اعضای کمیسیون این بود که هر انتخاباتی که قرار است برگزار شود باید با رعایت همه جزئیات قانونی آن انجام بگیرد. بنابراین بررسی صلاحیت افراد نیز باید به موقع و دقیق انجام بگیرد. طبیعتا هر انتخاباتی که تحت شرایطی جز این اجرا شده باشد طبیعتا مخدوش خواهد بود.

وی در خصوص اظهارات سلاح ورزی طی دو روز اخیر گفت: مراجع قانونی بحث این انتخابات را تعیین تکلیف خواهند کرد و تصمیم هرچه که باشد، همه باید تمکین کنند. دستگاه‌های نظارتی، وزارت صمت به عنوان مجری و کمیسیون اقتصادی مجلس که به این موضوع ورود کردند باید جمع‌بندی نهایی خود را ارائه کنند و نتیجه نهایی هر چه که بود، همه باید به آن تمکین کنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.