اتهامات واهی مدیر روابط عمومی ایران‌ایر علیه ارز پرس بابت انتشار یک خبر

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ارز پرس، چهارشنبه گذشته (11 مرداد) پایگاه خبری ارز پرس در خبری به نقل از سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از بروز نقص فنی برای پرواز تهران-نجف این شرکت خبر داد.

حسام قربانعلی با اشاره به بروز نقص فنی برای هواپیمای این پرواز گفته بود:‌ نقص فنی هواپیما در حال برطرف شدن است و این پرواز تا یک ساعت دیگر (20:30 دقیقه) انجام خواهد شد.

وی ضمن عذرخواهی از مسافران این پرواز، گفت: از مسافران پذیرایی صورت گرفته و همه آنها در سلامت کامل به سر می برند.

در ادامه اما پرواز مذکور در وعده اعلام شده از سوی سخنگو انجام نشد و با حدود 9 ساعت تاخیر فرودگاه امام را به مقصد نجف ترک کرد. قرار بود هواپیمای این پرواز مسافران پرواز  شماره 5318 را از نجف به تهران منتقل کند که این پرواز نیز در نهایت با بیش از 9 ساعت تاخیر ساعت حدود 2 بامداد روز پنجشنبه انجام شد.

انتظار می‌رفت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تاخیر حدود 20 ساعت برای این 2 پرواز اقدامی را در راستای دلجویی از مسافران انجام دهد. اما این اتفاق نیفتاد تا پایگاه خبری ارز پرس روز 13 مرداد ماه امسال در خبری با تیتر "ایران ایر باز هم مشکل آفرید؛ تاخیر بیش از 9 ساعت پرواز نجف به تهران" به گرفتاری مسافران پرواز نجف-تهران و سرگردانی آنها در فرودگاه نجف بپردازد.  مهم‌ترین گلایه‌ مسافران این پرواز عدم پاسخگویی مسئولان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه نجف و بی‌توجهی به آنها بود.

در حالی پایگاه خبری ارز پرس بر اساس رسالت همیشگی خود در اطلاع‌رسانی اقدام به انتشار این خبر کرد که سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران واکنش عجیبی به مطلب ارز پرس نشان داد. وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی و عمومی در اظهاراتی که به‌هیچ عنوان در شأن ایرلاین‌ ملی نیست اتهامات واهی را متوجه ارز پرس کرد که البته قابل پیگیری حقوقی نیز بوده و حق ارز پرس برای این مورد محفوظ است.

وی در بخشی از این اظهارات با بیان این‌که به‌صورت تلفنی با مسافران پرواز 5318 نجف-تهران حرف زدم،‌گفت: « دلیل -انتشار- این خبر را نمی‌دانم و برای من محل سئوال است که با چه هدفی پایگاه خبری ارز پرس اقدام به -انتشار- این خبر کرده است. در صورتیکه 2 روز گذشته و ما هم پاسخگو بوده‌ایم چنین موضوعی را گفته اند. ما پاسخ دادیم و موضوع برطرف شده است. منتها به دلایل نامعلوم.... .»

به گزارش ارز پرس، حدود 24 ساعت پس از این اظهارات غیرحرفه‌ای توام با تهمت و افترا، سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از برگزاری جلسه اضطراری با دستور مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با موضوع تاخیر پرواز  نجف- تهران و گلایه مسافران از عدم پاسخگویی مسئولان ایران‌ایر خبر داد و گفت:‌« همه معاونت‌ها و ادارات درگیر در انجام این عملیات نسبت به پیشامد مذکور پاسخگو بودند. با توجه به این‌که همه عزیزان این پرواز ولی‌نعمتان و زائران محترم عتبات عالیات بودند با دستور و پیگیری مدیرعامل ایران‌ایر مقرر شد بلیت رفت و برگشت مشهد مقدس به آنها اعطا شود.»

وی افزود: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ضمن عذرخواهی بابت این پیشامد، خود را مکلف به پاسخگویی به همه مسافران می‌داند و امیدواریم با پیگیری‌های بیشتر و مجدّانه از بروز پیشامدهای غیرقابل پیش‌بینی جلوگیری شود.به‌دنبال جلب رضایت حداکثری آحاد ملت شریف ایران هستیم و بتوانیم با بالاترین ضریب ایمنی و بهترین خدمات پاسخگوی مسافران باشیم.

به گزارش ارز پرس، پیگیری‌های صورت گرفته و انتشار خبر تاخیر 9 ساعته پرواز نجف-تهران باعث شد تا مدیرعامل ایران‌ایر به موضوع ورود پیدا کرده و با اعطای بلیت رفت و برگشت مشهد از مسافران پرواز 5318 دلجویی به‌عمل آید.

در این بین به‌نظر می‌رسد رویه غیرحرفه‌ای روابط عمومی ایران‌ایر بایستی از سوی مدیران این مجموعه مورد بررسی و بازخواست قرار گیرد. مجددا تاکید می‌شود اظهارات مدیرکل روابط عمومی هما در فضای عمومی و وارد کردن اتهامات واهی به پایگاه خبری ارز پرس در شان ایرلاین ملی نبوده  و مسئولان مربوطه باید پاسخگوی این سخنان باشند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.