هشدار وزیر صهیونیست نسبت به تبعات قانون خدمت سربازی و سقوط کابینه

یک وزیر صهیونیست در سخنانی نسبت به خطر اختلافات بر سر قانون خدمت سربازی و امکان منجر شدن آن به سرنگونی کابینه رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش ارز پرس، شبکه هفت رژیم صهیونیستی به نقل از یک وزیر در کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم نسبت به عدم تمایل احزاب دینی تندرو (حریدی‌ها) به نرمش در قبال قانون خدمت سربازی و دستیابی به توافقی در این زمینه به شدت ابراز نگرانی کرد.

این وزیر صهیونیست که نامش فاش نشده به شبکه مذکور گفته است: اگر حریدی‌ها نرمش نشان ندهند ممکن است قانون خدمت سربازی منجر به سرنگونی کابینه بنیامین نتانیاهو شود.

این اظهارات پس از آن بیان شده است که روسای احزاب حریدی در پیامی به نتانیاهو اعلام کردند که اگر قانون خدمت سربازی که شامل معافیت حریدی‌ها از خدمت می‌شود در ابتدای دور جدید کنست تصویب نشود، برای سرنگونی کابینه وی تلاش خواهند کرد.

پیشتر شبکه عبری زبان «مکان» به نقل از بنی گانتس، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «پیش‌نویس قانون سربازی که ائتلاف برای تصویب آن تلاش می‌کند، ما را به یک درگیری خطرناک سوق خواهد داد که پیامدهای آن متوجه ارتش و انسجام کل جامعه اسرائیلی خواهد شد.»

در اصلاح پیشنهادی قانون یاد شده برای معافیت حریدی‌ها از خدمت سربازی تلاش می‌شود و پیشنهاد شده است که پیروان احزاب حریدی با رسیدن به سن ۲۱ سالگی به جای ۲۶ سالگی از خدمت سربازی معاف شوند.

همزمان با تشدید اختلافات درباره قانون خدمت سربازی و باج خواهی حریدی‌ها از نتانیاهو، دیوید امسالم، وزیر همکاری منطقه‌ای کابینه رژیم صهیونیستی با هشدار نسبت به کاهش «کارآمدی» ارتش این رژیم، گفت: در ارتش اسرائیل وضعیت شورش و تمرد از خدمت حاکم شده است.

وی در این باره بر ضرورت مجازات تمرد کنندگان از خدمت در ارتش تاکید و این اتفاق را یک پدیده «خطرناک» توصیف کرد.

این وزیر صهیونیست در ادامه خواستار رسیدگی فوری به این مساله شد و هشدار داد که اگر این پدیده تمرد از خدمت مورد توجه مقامات رژیم اشغالگر قرار نگیرد تبعات خطرناکی را در آینده برای آن به همراه خواهد داشت.

این اظهارات پس از آن بیان شده است که تامر بار، فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اخیرا همزمان با تشدید بحران امتناع نظامیان و افسران ارتش از خدمت، گفت که تمرد از خدمت توسط نیروهای ذخیره، آسیبی جدی به کارآیی ارتش وارد کرده است.

از زمان سرکار آمدن بنیامین نتانیاهو یک گسست و شکاف بی‌سابقه میان صهیونیست‌ها ایجاد شده است که درپی اصرار کابینه به پیش بردن لایحه جنجالی «اصلاحات قضایی» این شکاف روز به روز درحال عمیق‌تر شدن است طوری که مقامات رسمی و رسانه‌ای رژیم اشغالگر و در راس آنها اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم بارها نسبت به خطر فروپاشی رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

با تصمیم کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای پیش بردن لایحه جنجالی تغییرات قضایی، علاوه بر تظاهرات گسترده در سراسر اراضی اشغالی طی روزها و هفته‌های گذشته شمار قابل توجهی از نیروهای ذخیره ارتش این رژیم نیز به مخالفان نتانیاهو ملحق شده‌اند و تمرد نظامیان همچنان ادامه دارد.

اعتراضات علیه نتانیاهو همچنین به بخش‌های دیگر از جمله پزشکان، بخش اقتصادی، شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها کشیده شده است.

به‌رغم مخالفت‌های شدید با این طرح، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است که هدف آن ایجاد توازن بین قوه‌ها از طریق کاهش اختیارات دادگاه عالی به نفع پارلمان است. اما منتقدان بر این باورند که این اقدام راه را برای سوء استفاده از قدرت باز می‌کند، در حالی که اپوزیسیون این طرح را گامی برای تضعیف استقلال دستگاه قضایی می‌داند که در نهایت دادگاه عالی رژیم صهیونیستی را تابع خواسته‌های سیاستمداران می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.