تلاش وزیر تندرو برای اختصاص ۷۰۰ میلیون شکِل جهت شهرک سازی در کرانه‌باختری

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی با همکاری وزیر شهرک سازی این رژیم تلاش دارد بودجه‌ای به میزان ۷۰۰ میلیون شکِل را برای توسعه شهرک سازی در کرانه باختری اختصاص دهد.

به گزارش ارز پرس، شبکه «کان ۱۱» رژیم صهیونیستی اعلام کرد، در حالی که کابینه رژیم صهیونیستی بودجه‌هایی در حمایت از جنایات شهرک نشینان در کرانه باختری در نظر گرفته است، بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از انتقال بودجه اختصاص یافته به مقامات محلی عرب امتناع می‌ورزد و ادعا می‌کند که می‌خواهد با این کار از «رسیدن این بودجه به دست جنایتکاران و تروریست‌ها ممانعت کند.»

این شبکه اعلام کرد، اسموتریچ و اوریت استورک، وزیر شهرک سازی رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند بودجه‌ای را به مبلغ ۷۰۰ میلیون شکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) برای توسعه شهرک سازی در کرانه باختری به تصویب برسانند که در این صورت وزارت داخلی رژیم این اختیار را خواهد داشت که بودجه را در مواردی همچون توسعه کانون‌های شهرک سازی در کرانه باختری به کار گیرد.

«کان ۱۱» اعلام کرد، «این اعتبارات از بودجه وزارتخانه‌های کابینه تخصیص می‌یابد» به‌طوری‌که از بودجه وزارت آموزش و پرورش حدود ۱۳۰ میلیون شکِل و ۲۰۰ میلیون شکِل و از بودجه وزارت داخلی با هدف «توسعه شهرک سازی» کسر می‌شود.

این شبکه اعلام کرد، این تصمیم اسموتریچ یک مشکل قانونی دارد و آن اینکه براساس قانون رژیم صهیونیستی اختصاص بودجه در دوره انتخابات ممنوع است و اکنون نیز زمان برگزاری انتخابات شهرداری و شوراها در اراضی اشغالی نزدیک است.

از سوی دیگر، اسموتریچ با انتقال بودجه به مسؤولان محلی عرب و پذیرش مردم قدس در موسسات دانشگاهی رژیم صهیونیستی مخالف است و به همین دلیل کمیته رؤسای محلی قطر اعلام کرد، سال تحصیلی جدید در ماه سپتامبر آغاز نمی‌شود و همه مسؤولان محلی اعتصاب علنی خواهند کرد.

جنبش «صلح اکنون» اعلام کرد، در حال حاضر بیش از ۶۶۶ هزار شهرک نشین در ۱۴۵ شهرک و ۱۴۶ کانون شهرک سازی در کرانه باختری زندگی می‌کنند که با قوانین بین‌المللی که شهرک سازی در اراضی اشغالی را فعالیتی غیرقانونی می‌داند، در تضاد است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.