الوفاق: مذاکرات بین زندانیان و اداره زندان «جو» در بحرین هیچ پیشرفتی نداشته است

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین تاکید کرد، مذاکرات میان بازداشتی‌ها و اداره زندان «جو» در بحرین تاکنون هیچ پیشرفتی نداشته است.

به گزارش ارز پرس، حسین الدیهی، معاون جمعیت الوفاق بحرین در مصاحبه با سایت خبری المیادین درباره تحولات اعتصاب غذای زندانیان سیاسی گفت که وارد دومین هفته خود شده است.

وی گفت، این موضوع نشان می‌دهد که مسؤولین به مطالبات این بازداشتی‌ها پاسخی نداده‌اند.

الدیهی گفت، ستم و سرکوب زندانیان سیاسی در بحرین در تعداد بازداشتی‌هایی که اعتصاب غذا کرده‌اند، کاملا نمود دارد. این اعتصاب بیانگر فقدان همه ابزارهای بیان در بحرین است، جایی که زندانیان سیاسی با چالش‌های فزاینده‌ای در ارتباط با حقوق اولیه و کرامت انسانی روبرو هستند. اعتصاب فقط تشدید مطالبات نیست، بلکه پیامی روشن است مبنی بر اینکه حقوق بشر و آزادی‌های اساسی را نمی‌توان به خطر انداخت.

وی در مصاحبه خود با المیادین خاطرنشان کرد: در پاسخ به فراخوان علمای بحرین شاهد اعتصاب غذای مردمی در بحرین هستیم و این مؤید همبستگی گسترده مردم با زندانیان سیاسی است که اعتصاب کرده‌اند.

به گفته معاون دبیرکل جمعیت اپوزیسیون الوفاق بحرین، این پاسخ «میزان محکومیت و رد وضعیت ظالمانه و نقض حقوق بشر» را نشان می‌دهد.

الدیهی با اشاره به اینکه موارد متعددی از حالت بیهوشی و وخامت وضعیت سلامتی ناشی از این اعتصاب در بین زندانیان به ثبت رسیده است، به شدت با تهدید اعتصاب کنندگان و قرار دادن آنها در سلول انفرادی اعلام مخالفت کرد و خواستار ارائه مراقبت‌های پزشکی لازم برای آنها شد.

وی همچنین خواستار پایان دادن به سرکوب و تحقق مطالبات عادلانه و ضروری زندانیان و حق آزادی بی‌قید و شرط آنها شد و تاکید کرد، جمعیت الوفاق در کنار آنها ایستاده است.

آمریکا نیز اعلام کرد که پس از شروع اعتصاب غذای زندانیان بحرینی، نگرانی خود را از وضعیت زندان‌های این کشور به دولت بحرین اعلام کرده است.

به گزارش «الجزیره» ودانت پاتل، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: ما از گزارش‌های مربوط به این اعتصاب غذا آگاه و نگران هستیم.

وی افزود که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در دیداری که با عبداللطیف الزیانی، همتای بحرینی خود در ۲۰ ژوئیه داشت، نگرانی خود را در مورد برخی از این گزارش‌ها ابراز کرد.

پاتل ادامه داد: ما از بحرین می‌خواهیم که به پیشرفت در اصلاحات عدالت کیفری و اطمینان از احترام به استانداردهای حقوق بشر ادامه دهد.

فعالان بحرینی پیشتر کارزاری برای همبستگی با زندانیانی که از هفتم اوت در داخل زندان‌های بحرین دست به اعتصاب غذا زده‌اند، آغاز کردند.

گفتنی است زندانیان بحرینی اعتصاب کننده خواستار بهبود اوضاع خود در داخل زندان هستند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.