تامین مالی رژیم صهیونیستی اولین مناظره جمهوری‌خواهان آمریکا را به جنجال کشید

منابع خبری با بانتشار جزئیات جدیدی از اولین مناظره انتخاباتی جمهوری‌خواهان آمریکایی در غیاب دونالد ترامپ اعلام کردند که موضوع حمایت و تامین مالی رژیم صهیونیستی این مناظره را به بحث و جدل کشیده است.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری سما، «نیکی هیلی» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد در اولین مناظره انتخاباتی جمهوری‌خواهان آمریکا رقیب خود «ویوک راماسوامی» تاجر هندی‌تبار را به تصمیم برای قطع کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی،‌ تحویل اوکراین به روسیه و رها کردن تایوان در مقابل چین متهم کرد.

راماسوامی در جریان مناظره‌ای که چهارشنبه از طریق شبکه خبری فاکس پخش شد، طرحی را برای توقف تدریجی بیشتر کمک‌ها به رژیم صهیونیستی تا سال ۲۰۲۸ مطرح کرد.

راماسوامی در این باره گفت: اگر ما موفق شویم، نشانه واقعی موفقیت برای آمریکا و اسرائیل رسیدن به سال ۲۰۲۸ خواهد بود، طوری که اسرائیل محکم روی پای خود می‌ایستد و در زیرساخت‌های اقتصادی و امنیتی بقیه جهان ادغام می‌شود.

وی گفت که برنامه و طرح او از اعلام نسخه جدیدی از توافقنامه‌های عادی سازی روابط میان رژیم اشغالگر با اعراب موسوم به «توافق ابراهیم» ناشی می‌شود تا به این شکل شامل توافقنامه‌های بیشتری با اعراب شود که نیاز تل‌آویو به حمایت آمریکا را کاهش می‌دهد.

نیکی هیلی نیز که از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی در واشنگتن محسوب می‌شود، با لحنی تند به برنامه‌های حریف خود پاسخ داد و گفت: شما تجربه‌ای در سیاست خارجی ندارید. «با توقف کمک مالی به اسرائیل، از پشت به دوستان خود خنجر می‌زنید.»

هیلی مدعی شد: حمایت از اسرائیل از نظر اخلاقی درست و از نظر استراتژیک اقدامی هوشمندانه است.

وی همچنین متعهد شد که در صورت موفقیت به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، رژیم صهیونیستی را رها نخواهد کرد.

ویوک راماسوامی که یک کارآفرین حوزه بیوتکنولوژی و از نامزدهای رقابت مقدماتی تعیین نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه آمریکا است پیشتر نیز در مصاحبه‌ای با شبکه سی.ان.ان خواهان این شده بود که رژیم صهیونیستی پس از سال ۲۰۲۸ کمک‌هایی بیشتر از همسایگانش در خاورمیانه دریافت نکند، این سالی است که بسته کمکی فعلی ۳۸ میلیارد دلاری واشنگتن به این رژیم منقضی می‌شود.

اولین مناظره انتخاباتی جمهوری‌خواهان آمریکایی چهارشنبه در غیاب دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق این کشور برگزار شد.

هشت نامزد حاضر در صحنه اولین مناظره جمهوری‌خواهان آمریکایی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شامل «ران دی‌سانتیس» فرماندار فلوریدا، «ویوک راماسوامی» تاجر هندی‌تبار، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، «تیم اسکات» سناتور آمریکایی، «نیکی هیلی» سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل متحد، «کریس کریستی» فرماندار سابق نیوجرسی، «ایسا هاچینسون» فرماندار آرکانزاس و «داگ بورگوم» فرماندار داکوتای شمالی بودند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.