لزوم افزایش نشاط و هیجان در مدارس/فضای کلاس های درس باید جذاب شود

به گزارش سرویس‌خبری مهر، حجت الاسلام والمسلمین پورثانی، دبیر ستاد عفاف و حجاب وزارت آموزش و پرورش در رویداد تعالی حکمرانی عفاف و حجاب اظهار داشت: امروز ۱۶ میلیون دانش آموز مشغول تحصیل هستند و یک میلیون همکار فرهنگی نیز در مجموعه وجود دارند.

وی افزود: پایشی از دانش آموزان پایه دهم در آموزش و پرورش انجام شده که از آنها پرسیده شده اولین کسی که هنگام بروز مشکل با وی صحبت می‌کنید چه کسی است؟ این دانش آموزان اولین نفر را مادر خود معرفی کرده‌اند. در حقیقت ۳۹ درصد پاسخ داده‌اند مادر و پس از آن با اختلاف زیاد دوستان معرفی شدند. لذا مادر فردای ما دختران امروز ما هستند و اگر دختران ما با تعالیم دینی به درستی آشنا نشوند قطعاً فردا را از دست داده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین پورثانی بیان داشت: نبود فضای دخترانه در مدارس و نبود فضای جذاب در مدارس و کلاس‌ها یکی از معضلات موجود است. کلاس‌هایی که اطلاعات دانش آموزان از معلمین آنها بیشتر است و در این پایش توسط دانش آموزان اعلام شده که حس خوبی از رفتن به این کلاس‌ها ندارند لذا باید این حس در میان دانش آموزان ایجاد شود.

دبیر ستاد عفاف و حجاب وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امروز باید دو کار برای دانش آموزان انجام شود. نخست بالا بردن شور و نشاط و هیجان در میان دانش آموزان به شکلی که فضایی ایجاد کنیم تا تخلیه هیجانات اتفاق بیفتد که در این راستا اردوهایی تدارک دیده شده است. در کنار تخلیه هیجانات باید ترس‌های دانش آموزان نیز شنیده شود و فضایی وجود داشته باشد که دانش آموزان حرف‌های خود را در محیطی امن بازگو کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پورثانی خاطرنشان کرد: بی تردید دادن نقش هویتی به دانش آموزان نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. این نقش هویتی باید در مدرسه، جامعه و سایر مکان‌ها به دانش آموز داده شود. اگر موقعیت نقش آفرینی را مهیا کردیم دانش آموزان خود وارد عرصه‌های کنشگری می‌شوند. باید برای تحول در آموزش و پرورش دستگاه‌های مختلف کمک کنند که امیدواریم با تحقق این مهم نسلی در تراز انقلاب اسلامی تربیت پیدا کند.

ضرورت تعیین متولی فراقوه‌ای برای مسئله عفاف و حجاب

همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین تاتلاری معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه مسئله عفاف و حجاب مسئله‌ای ملی است، گفت: باید برای موضوع عفاف و حجاب متولی فراقوه‌ای تعیین شود.

وی افزود: آموزش مربیان، نظارت به دستگاه‌ها، ارسال طرح به دستگاه‌ها، ارائه پیش نویس لایحه پیشنهادی و ساماندهی نیروهای مردمی از اقداماتی است که توسط ستاد انجام شده و همه تلاش‌ها مبنی بر این است که دشمن در موضوع عفاف و حجاب برنامه دارد و ما نیز باید برنامه داشته باشیم.

منبع : مهر
برچسب ها :

افزایش هیجان مدارس

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.