اقدامات گروه‌های نژادپرست علیه اسلام، محور دیدار مقامات عراق و سازمان همکاری اسلامی

وزیر خارجه عراق و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی امروز دوشنبه مسائل مربوط به گروه‌های نژادپرست علیه مسلمانان را بررسی کردند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از سومریه نیوز، فواد حسین، وزیر خارجه عراق در کنفرانس مشترکی با حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی گفت، نشست این سازمان پیرامون اهانت به قرآن کریم مهم بود. در این نشست مسائل مربوط به اسلام و هراس از گروه‌های نژادپرست و تفرقه انداز بررسی شد.

وی با بیان اینکه این گروه‌های نژادپرست پدیده بسیار خطرناکی هستند که به تفرقه دینی، اختلافات اجتماعی و بی‌ثباتی منجر می‌شوند، افزود، ایده برگزاری نشست‌ها و ایجاد مکانیزمی برای گفت‌وگو با اتحادیه اروپا مطرح شد.

حسین بر احترام به قوانین دیگر کشورها و احترام به آزادی بیان تاکید کرد و گفت، آزادی بیان سوزاندن کتاب قرآن نیست. اولویت اصلی ایجاد گفت‌وگو در طرف‌های رسمی، دولتی و اجتماعی و کار در سازمان ملل و مجمع عمومی است.

وی ادامه داد: در نشست سازمان همکاری اسلامی ایده حمایت از دفتر این سازمان در بغداد، مدیریت آن و تبدیل آن به یک دفتر منطقه‌ای را مطرح کردیم و بر اهمیت تداوم جلسات برای اتخاذ ابتکارات و ارائه راه‌حل برای بسیاری از مشکلات تاکید کردیم.

ابراهیم طه نیز در این کنفرانس از موضع دولت عراق درباره اهانت به قرآن کریم در دانمارک و سوئد و درخواست بغداد برای برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی قدردانی کرد و گفت، این نشست تاثیر مهمی روی مقابله با این جرائم دارد و نتایج آن حائز اهمیت است.

سازمان همکاری اسلامی ماه ژوئیه پیرامون اهانت به قرآن کریم که بارها در سوئدو دانمارک تکرار شده بود، نشست فوق‌العاده برگزار کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.