گسترش قاچاق انسان در ادلب سوریه

وبسایت آمریکایی المانیتور در گزارشی به قاچاق انسان در استان ادلب سوریه، تحت کنترل گروه تروریستی «هیئت تحریر الشام» پرداخت.

به گزارش ارز پرس، در این گزارش به شهادت دخترانی اشاره شده است که تحت بردگی جنسی و قاچاق اعضای بدن قرار گرفته‌اند و این اعضای بدن به اشخاصی از حوزه خلیج فارس در ادلب فروخته شده است.

براساس این گزارش، این کار با مشارکت «هیئت تحریر الشام» و «حزب اسلامی ترکستان» بین سوریه و ترکیه انجام می‌شود. «قاچاق انسان در استان ادلب در شمال غرب سوریه که تحت کنترل «هیئت تحریر الشام» است، رو به افزایش است.

طبق همین گزارش، زنان و دختران آسیب پذیرترین افراد در برابر این جنایت شنیع هستند و اغلب قربانی شبکه‌های قاچاق جنسی و اعضای بدن می‌شوند.

بر اساس این گزارش، به گفته اسماء خلیل، مدیر مرکز سوریه پیرامون قربانیان قاچاق انسان در ادلب، «اطلاعات رسمی درباره تعداد دقیق قربانیان قاچاق انسان و اعضای بدن در سوریه وجود ندارد و اعداد و ارقام این جنایت مبتنی بر شواهد و ادله نیست و از طرفی بسیاری از خانواده‌ها از ترس رسوایی این مسائل را پنهان می‌کنند.»

بسام العاصمی، وکیل مدافع درباره دلایل افزایش قاچاق انسان در ادلب سوریه گفت، این نوع تجارت در همه جای دنیا وجود دارد؛ اما بیشتر در مناطق جنگی و مناطق بی‌ثبات دیده می‌شود. در سوریه گروه‌های تروریستی از زنان و کودکان سوءاستفاده کرده و آنها را مجبور می‌کنند فعالیت‌های غیرقانونی مانند گدایی، فحشا، بردگی جنسی و دزدی انجام دهند.

وی افزود، حتی کودکان توسط سازمان‌های تروریستی برای جنگ در مناطق درگیری به خدمت گرفته می‌شوند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.