کابینه رژیم صهیونیستی سناریوهای وقوع جنگ فراگیر را بررسی می‌کند

رسانه‌های عبری اعلام کردند که کابینه رژیم صهیونیستی طی روزهای آتی نشستی را برای بررسی سناریوهای وقوع جنگ فراگیر برگزار می‌کند.

به گزارش ارز پرس، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: کابینه اول ماه میلادی آتی نشستی را برای بررسی سناریوهای جنگ فراگیر در چندین جبهه برگزار می‌کند. افسران ارشد ارتش اسرائیل وضعیت نظامی در تمام جبهه‌ها به ویژه جبهه شمالی را برای مسؤولان سیاسی توضیح خواهند داد و یک ارزیابی از وضعیت امنیتی اسرائیل با هدف آمادگی نظامی برای سناریوهای عملیات ارائه خواهند کرد.

این شبکه اعلام کرد: ارتش اسرائیل سه سناریوی جنگ طی جنگ با حزب‌الله لبنان را پیش‌بینی می‌کند که خطرناک‌ترین آن شلیک هزاران موشک از خاک لبنان به اراضی اسرائیل خواهد بود. سناریوی دیگر پیوستن جبهه‌های دیگر به حزب‌الله مثل نوار غزه و سوریه و درگیری در شهرهای اراضی ۱۹۴۸ مثل جنگ «نگهبان دیوارها/شمشیر قدس» است.

این شبکه افزود: احتمالا موشک‌های پیشرفته‌ای از لبنان به داخل اراضی اسرائیل شلیک شود. وضعیت کنونی شبیه وضعیت ۲۰۰۶ و قبل از جنگ دوم اسرائیل علیه لبنان است. مسؤولان سیاسی می‌گویند وضعیت کنونی شبیه وضعیت ۲۰۰۶ است و در مرحله‌ای هستیم که ممکن است جنگ رخ بدهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.