ژنرال صهیونیست: نتانیاهو امنیت اسرائیل را به خطر انداخته است

ژنرال ذخیره و فرمانده سابق منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی به شدت از عملکرد کابینه تندروی رژیم اشغالگر انتقاد کرد و آن را به نابودی ارتش و به خطر انداختن امنیت صهیونیست‌ها متهم کرده است.

به گزارش ارز پرس، به نقل از شبکه خبری المیادین، «نوآم تیبون» فرمانده سابق منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اظهار کرد: ارتش ذخیره «اسرائیل» در مسیر از دست دادن کارایی است، توانایی‌های استراتژیک نیروی هوایی زیر خط قرمز قرار گرفته است و بحران در یگان‌های ویژه و دستگاه‌های اطلاعاتی و حتی نیروی زمینی، نیروهای زرهی و توپخانه نیز رخنه کرده است.

وی گفت: با این حال و با توجه به همه این خطرات، نتانیاهو در اقدامی از روی بی‌مسؤولیتی از ملاقات با هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش پیش از رأی گیری در کِنست برای لغو «استدلال معقولیت» امتناع ورزید و به فرماندهی ارتش اجازه ارائه گزارشی کامل از آسیب‌های وارد شده به نهاد نظامی را نداد.

وی افزود: کابینه فعلی نتانیاهو در طول یک دوره نیم ساله، موفق به انجام کاری بی‌سابقه در تاریخ اسرائیل شد و این کار فروپاشی ارتش است.

تیبون در ادامه انتقاد از عملکرد کابینه نتانیاهو تصریح کرد: اگر کابینه به شکل فوری اقداماتش را متوقف نکند، روند فروپاشی در بخش ذخیره ارتش به زودی به بخش عملیاتی آن نیز منتقل خواهد شد و همین مساله تنها یک زمین سوخته را از ارتش باقی می‌گذارد.

وی در ادامه هشدار داد که در سایه این اتفاقات امنیت رژیم صهیونیستی رها شده و به خطر افتاده است.

از زمان سرکار آمدن بنیامین نتانیاهو یک گسست و شکاف بی‌سابقه میان صهیونیست‌ها ایجاد شده است که درپی اصرار کابینه به پیش بردن لایحه جنجالی «اصلاحات قضایی» این شکاف روز به روز درحال عمیق‌تر شدن است، طوری که مقامات رسمی و رسانه‌ای رژیم اشغالگر و در راس آنها اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم بارها نسبت به خطر فروپاشی رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

همچنین با تصمیم کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو برای پیش بردن لایحه جنجالی «اصلاحات قضایی» علاوه بر تظاهرات گسترده در سراسر اراضی اشغالی طی روزها و هفته‌های گذشته شمار قابل توجهی از نیروهای ذخیره ارتش این رژیم نیز به مخالفان نتانیاهو ملحق شده‌اند و تمرد نظامیان همچنان ادامه دارد.

به‌رغم مخالفت‌های شدید با این طرح، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است که هدف آن ایجاد توازن بین قوه‌ها از طریق کاهش اختیارات دادگاه عالی به نفع پارلمان است.

اما منتقدان بر این باورند که این اقدام راه را برای سوء استفاده از قدرت باز می‌کند، در حالی که اپوزیسیون این طرح را گامی برای تضعیف استقلال دستگاه قضایی می‌داند که در نهایت دادگاه عالی رژیم صهیونیستی را تابع خواسته‌های سیاستمداران می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.