«سپتامبر»؛ زمان بزرگترین آزمون برای ارتش رژیم صهیونیستی

یک رسانه عبری درباره تحولات سرزمین‌های اشغالی نوشته است که در پی تشدید تهدیدهای متقابل میان گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین تمرد نظامیان رژیم اشغالگر از خدمت، ماه سپتامبر با توجه به برخی تحولات احتمالی بزرگ‌ترین آزمون برای ارتش این رژیم خواهد بود.

به گزارش ارز پرس، روزنامه عبری زبان «معاریو» در یادداشتی در این باره نوشته است: تعطیلات تابستان به پایان رسیده و عیدها در راه هستند و در مقابل ارتش اسرائیل برای یک دوره چالش‌های امنیتی و داخلی آماده می‌شود.

طبق این گزارش، دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی دوره اعیاد یهودی را از نظر امنیتی بسیار حساس می‌داند و این در سال جاری میلادی در سایه تشدید سلسله عملیات‌های ضد صهیونیستی و حوادث امنیتی کاملا مشهود است.

این روزنامه نوشته است، حماس درصدد است تا در دوره پیش‌رو وضعیت امنیتی را برای صهیونیست‌ها در کرانه باختری و اراضی اشغالی برهم بزند و مرتبط کردن جبهه‌های نبرد با یکدیگر هدف اصلی حماس بوده و همچنان هست.

معاریو در ادامه آورده است، به نظر می‌رسد، پیامدهای بحران عمیق داخلی رژیم صهیونیستی و پیامدهای آن بر ارتش این رژیم در برهه فعلی بیشتر از تحولات امنیتی و میدانی نهاد نظامی رژیم اشغالگر را نگران کرده است. سپتامبر و اکتبر از این نظر ماه‌های دراماتیکی هستند.

طبق این گزارش، ماه اکتبر، ماه مانورهای بزرگ نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی است و در ماه سپتامبر تصویر گسترده‌تری از پایبندی به خدمت در بخش‌های مختلف ارتش و یا تمرد نظامیان ذخیره از خدمت آشکار خواهد شد. ارتش رژیم اشغالگر امیدوار است تصویر شکاف‌هایی که آشکار می‌شود عملا کمتر از برآوردهای فعلی باشد، اما در حال حاضر نمی‌توان خوش‌بینی را در ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به این موضوع دید.

معاریو همچنین گزارش داد، ارتش رژیم صهیونیستی معتقد است که سپتامبر به منزله یک ترازو خواهد بود و مشخص خواهد شد که یافتن راه حل، اجماع و چانه‌زنی میان کابینه و جناح اپوزیسیون درخصوص لایحه جنجالی «اصلاحات قضایی» و قوانین مربوط به خدمت وظیفه، مستلزم کمک به بازسازی ارتش رژیم اشغالگر است.

این روزنامه صهیونیستی در پایان نوشته است: ماه جاری از نظر چالش‌های آمادگی و اتحاد بخش‌ها برای ارتش پیچیده و بسیار سخت خواهد بود و به همین دلیل یوآو گالانت، وزیر جنگ و هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل همچنان به انعکاس جدی وضعیت برای بنیامین نتانیاهو ادامه می‌دهند.

با تصمیم کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو برای پیش بردن لایحه جنجالی «اصلاحات قضایی» علاوه بر تظاهرات گسترده در سراسر اراضی اشغالی طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته شمار قابل توجهی از نیروهای ذخیره ارتش این رژیم نیز به مخالفان نتانیاهو ملحق شده‌اند و همین مساله هشدارها نسبت به کاهش سطح آمادگی نهاد نظامی این رژیم را به همراه داشته است و جناح اپوزیسیون نتانیاهو و کابینه تندرو او را متهم به از بین بردن امنیت رژیم اشغالگر با نابود کردن ارتش آن متهم کرده است.

به رغم مخالفت‌های شدید با این طرح، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است، هدف آن ایجاد توازن بین قوا از طریق کاهش اختیارات دادگاه عالی به نفع پارلمان است.

اما منتقدان بر این باورند که این اقدام راه را برای سوء استفاده از قدرت باز می‌کند، در حالی که اپوزیسیون این طرح را گامی برای تضعیف استقلال دستگاه قضایی می‌داند که در نهایت دادگاه عالی رژیم صهیونیستی را تابع خواسته‌های سیاستمداران می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.