حزب‌الله لبنان: از هر طرحی برای حل بحران ریاست جمهوری استقبال می‌کنیم

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تأکید کرد که این حزب با کسانی که به دنبال حفظ منافع کشور و پایان دادن به خلأ ریاست جمهوری هستند، همکاری می‌کند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، علی دعموش، معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان گفت: ما از هرگونه طرح سازنده‌ای که به حل بحران‌های اقتصادی و مالی در لبنان و معضل ریاست جمهوری که کلید راه حل‌ها و خروج از بحران‌ها است، کمک کند، استقبال می‌کنیم.

وی گفت: ما با طرح فرانسه همکاری و از دعوت نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان برای مذاکره استقبال کردیم. همچنین با جریان آزاد ملی لبنان مذاکره کردیم. همه این‌ها برای رسیدن به توافق‌های مشترک بود. ما اطمینان داریم که مذاکره میان طرف‌های سیاسی یک مساله بسیار ضروری است. لبنانی‌ها هیچ گزینه‌ای جز مذاکره ندارند و کسی که می‌خواهد مذاکره را تحریم کند باید مسؤولیت آن را بر عهده بگیرد.

دعموش گفت: مذاکره می‌تواند ما را به یک نتیجه برساند؛ اما تحریک مکرر تنها موجب ایجاد تنش بیشتر و انزجار میان لبنانی‌ها می‌شود و هیچ نفعی برای آنها ندارد.

دوره ریاست جمهوری میشل عون، رئیس جمهور سابق لبنان ۳۱ اکتبر به پایان رسید و بعد از برگزاری ۱۲ جلسه در پارلمان هنوز رئیس جمهور جدید به دلیل اختلافات میان گروه‌های سیاسی انتخاب نشده است. این در حالی است که لبنان با بدترین بحران اقتصادی در تاریخ خود روبرو است طوری که بانک بین‌المللی آن را بدترین بحران در جهان دانسته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.