بیش از ۱۰ هزار بذر درخت سدر میان زائران توزیع شد

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، محمدجواد مسعودنیا، فعال محیط زیست درباره برگزاری پویش نذر درخت صدر گفت: امسال اولین باری است که ما این پویش را راه‌اندازی کردیم و خوشبختانه استقبال خوبی بی نظیری از آن صورت گرفته است. در چهار نقطه بذر درخت سدر بین زائران تقسیم و کاشته شد. دلیل انتخاب درخت سدر این بود که این درخت همواره نشانه‌ای پایدار از قبر شریف حضرت ابا عبدالله است.

وی در ادامه گفت: بهبهان و ایلام به عنوان دو نقطه شهری و چذابه و شلمچه به عنوان نقاط مرزی، مکان‌هایی بودند که در آن‌ها گروه‌های مختلف مردمی در راستای آماده‌سازی و بسته بندی بالغ بر ۱۰ هزار بذر سدر و توزیع آن میان زائرین همت کردند.

مسعودنیا اظهار داشت: در استان ایلام گروهی از فعالان محیط زیست، حاشیه مسیر به سمت مرز را برای بذرکاری در نظر گرفته‌اند. بهترین ایام برای کاشت بذرها اواخر فصل پاییز و اوایل فصل زمستان است. ایده این کار از فعالان محیط زیست خوزستان و به صورت دقیق‌تر حجت‌الاسلام عظیمی‌فر، سرکار خانم محمدی‌نژاد و چندین شخص دیگر بیان شد. نکته جالب این است که ما از نزدیک شاهد استقبال خادمان عراقی نیز بوده‌ایم.

وی در ادامه افزود: این پویش یک طرح مردمی از صفر تا صد بود که با حمایت‌های دولتی نیز همراه شد. در اینجا لازم است که از دوستان خوبم در سازمان منابع طبیعی و سازمان محیط زیست که در جا به جایی بذرها کمک ویژه‌ای به ما کردند.

مسعودنیا همچنین اظهار داشت: پویش ما تنها مختص مربوط به اربعین نیست. دوستان ما از هر فرصتی برای گسترش درخت و درختکاری استفاده می‌کنند. در واقع لازم است که به این موضوع به صورت مداوم در طول سال پرداخته شود. این یک وظیفه عمومی بوده و مختص به گروه یا قشر خاصی نیست.

وی در آخر گفت: ما پویش‌های مختلفی را در طول سال برنامه‌ریزی می‌کنیم و همواره هدفمان مبنی بر عملی بودن این برنامه‌هاست. در این رابطه یک درگاه اینترنتی ایجاد کرده‌ایم که علاقه‌مندان می‌توانند از آن طریق در جریان برنامه‌های ما قرار بگیرند و ما را همراهی کنند

منبع : مهر
برچسب ها :

زائران توزیع

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.