درگیری‌ها در شرق سوریه به مجاورت مرزهای عراق کشیده شد

یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد که درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) و نیروهای عشایر عرب این کشور که هر دو تحت حمایت آمریکا هستند، به اطراف مرزهای مشترک سوریه-عراق رسیده است.

به گزارش ارز پرس،‌ یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه عراق اظهار کرد: در چارچوب طرحی که نیروهای آمریکایی تهیه کرده و شوراهای نظامی جهت کنترل بر مناطق نوار مرزی سوریه-عراق آن را اجرا کردند، مناطق شمال سوریه شاهد درگیری‌های مسلحانه‌ای میان شوراهای نظامی عشایر سوریه و نیروهای قسد (تحت حمایت آمریکا) هستند و این درگیری‌ها، به حدود ۴۰ کیلومتری مناطق نزدیک به گذرگاه مرزی القائم در مرز با سوریه، واقع در غرب الانبار رسید.

این منبع عراقی گفت: نیروهای سوریه از نیروهای امنیتی عراق خواستند در صورت اقدام به فرار تروریست‌ها از مناطق داخلی سوریه به سمت مناطق غربی استان الانبار، به آنها در حفاظت از مرزها و هدف قرار دادن تروریست‌ها کمک کنند.

منبع یاد شده افزود: نیروهای امنیتی بالاترین سطح احتیاط و هوشیاری را در تمامی مناطق نوار مرزی با سوریه در پیش گرفتند.

او در ادامه نیز گفت: بالگردهای آمریکایی به شدت در آسمان مناطق بیابانی شهرستان القائم به سمت عمق خاک سوریه به پرواز درآمدند و ما از انگیزه‌های واقعی این عملیات‌های شناسایی هوایی اطلاعی نداریم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.