اذعان رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به «خطرناک‌ترین شکست» در تاریخ این رژیم

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که عدم اطلاع قبلی رژیم از تحرک نیروهای مصر و سوریه در جنگ اکتبر ۱۹۷۳ جدی‌ترین شکست هشداری در تاریخ این رژیم است.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری آناتولی، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در مراسمی که ارتش به مناسبت گذشت ۵۰ سال از جنگ مذکور ترتیب داده بود، گفت، صحبت از خطرناک‌ترین شکست هشداری در تاریخ رژیم صهیونیستی است و این شکست اطلاعاتی نشان می‌دهد که اطلاعات ارزشی جز درک معنای آن ندارد.

وی افزود، پیش از جنگ هیچ‌گونه نقص اطلاعاتی درباره دشمن، قدرت و مقاصد او وجود نداشت؛ اما چیزی که رژیم صهیونیستی کم داشت درک عمیق از تأثیرات اطلاعات بود که عمدتاً ناشی از اعتماد بیش از حد به خود، دست کم گرفتن دشمن، استبداد فکری و عدم زیر سوال بردن مفروضات اساسی اطلاعاتی، عملیاتی و استراتژیکی است.

هالوی گفت، نقص در دانش نیست، بلکه در آگاهی است. علائم هشدار دهنده متعدد تا آخرین روز قبل از شروع جنگ یکی پس از دیگری خط خورده بود؛ اما درس‌های شکست هشدار فراتر از حوزه اطلاعات است و لازم است هر فرمانده نسبت به هر اتفاقی که در اطرافش می‌افتد، هوشیار باشد، اطلاعات، ارزیابی‌ها و گزارش‌های زیردستانش را با دیدی باز موشکافی کند.

وی گفت، شوک غافلگیری مانند زنگی است که برای انجام وظیفه آماده باش به صدا در می‌آید و یگان‌هایی که در زمان شروع جنگ به خوبی عمل کردند، تمرینات فشرده‌ای داشتند و نیروهای ذخیره آنها توانمند بودند.

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی گفت، باید تمامی گفتار و کردار دشمن جدی گرفته شود و نباید آن را دستکم گرفت یا خود را دست بالا دید. باید برای ورود به جنگی گسترده و چند جانبه در آمادگی کامل بود. جنگ اکتبر  برای رژیم صهیونیستی درسی زنده درباره خطر غرور، شوک غافلگیری استراتژیک و هزینه هنگفت بحران شناختی، سیاسی و نظامی است.

ششم اکتبر ۱۹۷۳ مصر و سوریه برای پس گیری شبه جزیره سینا و بلندی‌های جولان سوریه که هر دو از سال ۱۹۶۷ تحت اشغال رژیم صهیونیستی است، جنگی را علیه این رژیم شروع کردند.

این جنگ با روز «کیپور» یهودی همزمان شد که در این روز صهیونیست‌ها فعالیت را تعطیل کرده و در خانه‌های خود می‌مانند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.