آمریکا عملیات‌های هوایی خود را در نیجر از سر گرفت

فرمانده نیروهای هوایی آمریکا در اروپا و آفریقا گفت، ارتش آمریکا عملیات‌هایش را در نیجر از سرگرفته و پهپادها و سایر هواپیماهایش را با بیش از یک ماه توقف به دلیل کودتا در نیجر به پرواز درآورده است.

به گزارش ارز پرس، به نقل از الجزیره، از زمان کودتای ماه ژوئیه در نیجر که موجب براندازی «محمد بازوم» رئیس‌جمهوری این کشور از عرصه سیاست شد، حدودا ۱۱۰۰ سرباز آمریکایی در این کشور آفریقای غربی در پایگاه‌های نظامی خودشان محصور و محدود شده‌ بودند.

ژنرال «جیمز هکر» فرمانده نیروهای هوایی آمریکا در اروپا و آفریقا گفت: مذاکرات با رهبران دولت انتقالی جدید نیجر موجب شد تا این ماموریت‌ها از سر گرفته شوند.

وی در یک انجمن سالانه مربوط به نیروهای هوا و فضا خطاب به خبرنگاران گفت: ما برای مدتی هیچ ماموریتی در پایگاه‌ها انجام ندادیم زیرا آن‌ها فرودگاه‌ها را بسته بودند؛ اما از طریق روند دیپلماتیک اکنون به انجام آن‌ها مشغول هستیم. البته نمی‌توانم بگویم که ۱۰۰ درصد ماموریت‌ها، اما تعداد زیادی از آن‌ها را که پیشتر انجام نمی‌دادیم، از سرگرفته‌ایم.

جیمز هکر افزود: ایالات متحده آمریکا طی دو هفته گذشته ماموریت‌های خود را در نیجر با استفاده از پهپادها و هواپیماهای سرنشین‌دار از سرگرفته است.

هفته گذشته برخی مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که این کشور تعداد کمی از کارکنان غیر ضروری‌اش را از نیجر خارج خواهد کرد.

برخی مقام‌های آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفتند پنتاگون موقعیت برخی از نیروها و تجهیزاتش در نیجر را تغییر خواهد داد و تعداد کمی از کارکنان غیر ضروری‌اش را از روی احتیاط از این کشور خارج خواهد کرد.

به نوشته رویترز این «اولین جابه‌جایی بزرگ آمریکا» از زمان کودتا در نیجر محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.