امکان صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای را داریم

به گزارش خبرنگار ارز پرس، مرتضی شاهمیرزایی، مدیر عامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی در حاشیه‌ای هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با بیان اینکه اکنون صنعت پتروشیمی بالنده ترین صنعت در صنایع دنیاست و در رتبه اول قرار دارد، گفت: پس از پیروزی انقلاب از ۱.۵ میلیون تن تولید محصولات پتروشیمی به ۹۲ میلیون تن تولید رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب صنعت پتروشیمی ایران کاملاً وابسته بود گفت: امروز برای تولید محصولات پتروشیمی ۱۰۰ در صد بی نیازیم به طوریکه امروز در طراحی و اجرای پروژه و بهره برداری و راه اندازی در خط مقدم دانش روز قرار داریم.

وی افزود: در حوزه کالا و تجهیزات عمده و ماشین‌های دوار و سانتریفیوژها تماماً از تولید داخل استفاده می‌شود و ما آماده‌ایم نیاز فنی و مهندسی دیگر کشورها را نیز تأمین کنیم.

مدیر عامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی با تاکید بر لزوم بومی سازی کالاهای مورد نیاز صنعت نفت، گفت: بعد از طی یک مسیر ۱۱۰ ساله در صنعت نفت امروز توانسته‌ایم کاتالیست مورد نیاز را در کشور داخلی سازی کنیم.

وی با بیان اینکه پرهیز از خام فروشی و حرکت به سمت زنجیره نهایی در دستور کار ما قرار گرفته است خاطرنشان کرد: سیاست‌های اتخاذ شده در حوزه سرمایه گذاری منجر به این شد که ده‌ها میلیارد تومان تفاهم نامه تبدیل به قرارداد شود و بخشی نیز در مرحله امضای قرار دارند و بزودی تبدیل به پروژه سرمایه گذاری خواهند شد.

شاهمیرزایی با اشاره به پروژه‌های صنعت پتروشیمی در برنامه‌های توسعه گفت: برای تکمیل زنجیره ارزش، طرح‌های توسعه‌ای در دستور کار داریم تا بتوانیم محصولات جدید را در سبد تولیدات خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه پارسال نیاز صنایع را از طریق بورس کالا تأمین کردیم، خاطرنشان کرد: معادل ۱۰ میلیارد دلار انواع محصولات پتروشیمی را از طریق سامانه بورس کالا به صنایع عرضه کردیم.

خبر در حال تکمیل است....

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.