نگاه ما به آموزش و پرورش یک نگاه زیربنایی است

به گزارش سرویس‌خبری مهر، علی اکبر حسینی محراب ظهر امروز سه‌شنبه در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: معلمان با وجود کمبودها، مشکلات، شرایط آب و هوایی، میزان حقوق و… باید آدم‌های عاشقی باشند که این رسالت بزرگ را به دوش گرفته و به سرمنزل مقصود می‌رسانند.

وی افزود: هدف آموزش و پرورش بی شک تربیت افراد صالح و شایسته است و مکتب ما اجازه نمی‌دهد خروجی سیستم تعلیم و تربیت آن افراد ناصالح باشد و هر مکتبی در آموزش و پرورش خود نیز افراد را متناسب با همان تفکر تربیت می‌کند.

حسینی محراب عنوان کرد: حضور چشمگیر جوانان و نوجوانان در ایام اربعین حسینی نشاندهنده این است که تعلیم و تربیت در کشور در مسیر صحیحی قرار دارد.

استاندار خوزستان بیان کرد: طبعاً معلمان و کادر آموزشی با توجه به زمان حضور دانش آموزان در مدرسه و دوران ۱۲ ساله تحصیل نقش اساسی و تعیین کننده دارند. نگاه ما به آموزش و پرورش یک نگاه زیربنایی است و جزو وظایف حاکمیت است که برای آموزش و پرورش سرمایه گذاری کند و وزن این سرمایه گذاری با توجه به ماهیت انسان ساز آموزش و پرورش باید بیشتر از بخش‌های دیگر باشد.

حسینی محراب بیان کرد: مدیران آموزش و پرورش و رؤسای مناطق باید به موضوع عدالت آموزشی توجه داشته باشند و مدارس خوب و معلمان مجرب در یک نقطه یا مدرسه متمرکز نباشند و همچنین ابزار و تجهیزات آموزشی موجود نیز باید به صورت عادلانه در سطح مدارس توزیع شود.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر شرایط کرونا و فضای مجازی وظیفه ما را سنگین‌تر کرده است و خود غربی‌ها نیز نگران ابعاد منفی این محیط هستند و محدودیت‌هایی را برای دانش آموزان وضع کرده‌اند و ما هم باید به این موضوع توجه کنیم و اجازه ولنگاری را در فضای مجازی ندهیم چرا که نتیجه آن انهدام خانواده‌ها خواهد بود.

حسینی محراب گفت: ما باید در کنار علم آموزی نیز مسائل پرورشی و استعداد سنجی از دانش آموزان را مد نظر قرار دهیم و در سال دهم تحصیل فرآیند انتخاب رشته با آگاهی و هدفمندی انجام شود و با توجه به اینکه خوزستان یک استان صنعتی است و نیاز به نیروی انسانی متخصص در رشته‌های فنی و حرفه‌ای دارد، لازم است برنامه‌های متناسب در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.

استاندار خوزستان بیان کرد: باید با انجام مطالعات دقیق علل مهاجرت برخی از معلمان شناسایی شود تا از این طریق دردها را بشناسیم و راهکارها را پیدا و این راهکارها را عملیاتی کنیم.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.