دادخواهی علیه دولت متخاصم آمریکا و ۳۸ نفر از فرماندهان آن

به گزارش سرویس‌خبری مهر، اولین جلسه رسیدگی حقوقی به پرونده گروهک تروریستی الاحوازیه صبح چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ در شعبه ۵۵ دادگاه امور بین الملل به ریاست قاضی حسین زاده برگزار شد.

قاضی گفت: دادخواهی علیه دولت متخاصم آمریکا و ۳۸ نفر از فرماندهان این دولت است و به تمامی خواهان‌ها و با تمامی خواندگان ابلاغیه صادر شده است و تمامی خواندگان از جلسه حاضر مطلع هستند اما در دادگاه حاضر نشده اند.

حسین زاده ادامه داد: گروهک الاحوازیه در سال ۹۷ به صورت بغی به مردم و سربازان حمله ور شدند و نسبت به شهید کردن ۲۵ نفر و مجروح کردن ۷۰ نفر اقدام کردند و این اقدام تروریستی است.

وی با بیان اینکه دادگاه خود را شایسته رسیدگی به موضوع می‌داند، گفت: مطابق با قانونی تمامی اتباع می‌توانند نسبت به شکایت هر دولت علی که مصونیت آنها را نقض کرده‌اند طرح دادا کنند همچنین مطابق قانون دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف به رسیدگی به نقض قوانین علیه شهروندانش است.

حسین زاده افزود: هرکس به هر طریقی نسبت به مال و جان شهروندان تعرض کند دادگاه حقوقی تهران مکلف به رسیدگی است و دولت جمهوری اسلامی و دستگاه قضائی مکلف هستند دادخواهی اتباع ایرانی که از اقدامات آمریکا متضرر شده‌اند را رسیدگی کند اقدام دولت آیات متحده آمریکا مبنی بر تجهیز و حمایت از گروهک‌های تروریستی و حمله به اتباع ایرانی مصداق بارز نقض حقوق بشر است.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.