رایزنی‌های رژیم صهیونیستی و مصر برای آرام کردن تنش با غزه

برخی رسانه‌های عبری زبان فاش کردند که در حال حاضر رایزنی‌هایی میان رژیم صهیونیستی و مصر برای آرام کردن اوضاع با نوار غزه در دست انجام است.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری «سما»ی فلسطین، برخی رسانه‌های عبری زبان فاش کردند که در حال حاضر رایزنی‌هایی میان رژیم صهیونیستی و مصر برای آرام کردن اوضاع با نوار غزه در دست انجام است.

مناطق شرق نوار غزه در طول روزهای گذشته شاهد تنش گسترده‌ای در نتیجه تداوم حمله نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی به شرکت‌کنندگان در راهپیمایی‌های مردمی در طول مناطق شرقی پنج استان نوار غزه است.

روز سه‌شنبه یوسف رضوان، جوان ۲۵ ساله فلسطینی در این درگیری‌ها به شهادت رسید و به جمع شش فلسطینی که از زمان ازسرگیری راهپیمایی‌های مردمی به شهادت رسیدند، ملحق شد.

روعی کایس، خبرنگار روزنامه عبری زبان «کان» در انتقاد از عملکرد نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی گفت، «در تمام طول تابستان از تنش و آماده‌باش نیروها در طول مرزهای لبنان جهت آمادگی برای مقابله صحبت کردند و در نهایت هم تنش بزرگی به مرزهای غزه بازگشت.»

صدها فلسطینی ساکن نوار غزه روز یکشنبه برای شرکت در تظاهراتی در محکومیت یورش شهرک‌نشین‌ها به مسجد الاقصی و بیرون کردن نمازگزاران فلسطینی از آنجا، خود را به نوار مرزی این منطقه با اراضی اشغالی رساندند.

طبق بیانیه هیئت عالی راهپیمایی‌های بازگشت و لغو محاصره غزه، گروه‌های فلسطینی اواخر ماه اوت سال جاری تصمیم گرفتند راهپیمایی‌های مردمی در طول مرزهای شرقی نوار غزه را پس از حدود سه سال توقف ازسربگیرند.

در ابتدای سال ۲۰۲۰ راهپیمایی‌های بازگشتی که فلسطینی‌ها از مارس ۲۰۱۸ هر هفته در طول مرزهای شرقی نوار غزه برپا می‌کردند، با مذاکرات چند ماهه مصر، قطر و سازمان ملل و میانجیگری آنها میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی متوقف شد و طرف‌های میانجی موفق شدند محاصره را کاهش دهد، همینطور دوحه موافقت کرد ماهانه مبلغ ۳۰ میلیون دلار را برای کمک به نوار غزه اختصاص دهد.

رژیم صهیونیستی از اواسط سال ۲۰۰۷ نوار غزه را تحت محاصره خود درآورده که این امر موجب افزایش نرخ بیکاری و فقر میان ساکنان این منطقه شده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

رایزنی صهیونیستی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.