عربستان رایزنی‌ها با هیئت صنعا را «مثبت» ارزیابی کرد

وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای پس از پایان مذاکرات چند روزه با هیئت دولت نجان ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله در ریاض، نتایج این دور از رایزنی‌ها را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه عربستان سعودی در این بیانیه اعلام کرد که از نتایج مثبت مذاکرات جدی در خصوص دستیابی به نقشه راه برای حمایت از روند صلح در یمن که با هیئت جنبش انصارالله در ریاض برگزار شد، استقبال می‌کند.

در این بیانیه آمده است: این گفت‌وگوها در ادامه و تکمیل کننده دیدارهایی بود که تیم عربستان با رئیس و اعضای شورای ریاستی یمن و مقامات انصارالله در صنعا برگزار کرده بود و طی آن ایده‌ها و گزینه‌های زیادی برای تهیه نقشه راه مورد توافق همه طرف‌های یمنی به دست آمد.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود موضوعات و محورهای گفت‌وگوهای صورت گرفته میان اعضای هیئت صنعا و خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان را تحسین و اعلام کرد: در این گفت‌وگوها بر حمایت عربستان از ملت یمن و ایستادن در کنار آنها تاکید شد.

طبق این بیانیه، در این گفت‌وگوها طرف سعودی همچنین بر اصرار همیشگی ریاض به تشویق طرف‌های یمنی برای نشستن بر سر میز گفت‌وگو، دستیابی به راه حل سیاسی جامع و پایدار در یمن تحت نظارت سازمان ملل و حرکت یمن به سوی توسعه پایدار در پرتو ثبات سیاسی و امنیت پایدار تاکید کرد.

این بیانیه پس از آن صادر شده است که هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن شامگاه سه شنبه با همراهی میانجی عمانی پس از پنج روز مذاکره با طرف سعودی در ریاض، به صنعا بازگشت.

هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله هفته گذشته وارد عربستان سعودی شد. این اولین سفر رسمی هیئت صنعا به ریاض از زمان آغاز جنگ در یمن در سال ۲۰۱۴ بود.

گفت‌وگوها در ریاض بر بازگشایی کامل بنادر و فرودگاه صنعا، پرداخت دستمزد کارکنان دولتی، تلاش‌های بازسازی و تعیین جدول زمانی برای خروج نیروهای خارجی از یمن و دستیابی به توافقی متمرکز بود که به سازمان ملل اجازه می‌دهد روند صلح سیاسی گسترده‌تری را در یمن از سر بگیرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.