ایهود باراک: به سمت یک انتفاضه مدنی پیش می‌رویم

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم با یک انتفاضه مدنی روبرو می‌شود.

به گزارش ارز پرس، ایهود باراک، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه سی بی اس آمریکا گفت: ما به سمت یک انتفاضه مدنی مسالمت آمیز پیش می‌رویم و شاهد پیشرفت و پسرفت خواهیم بود. این مساله احتمالا زمانی به طول می‌انجامد و در این راه برخی جانشان را از دست خواهند داد. ما باید با خستگی و رنج و اشک کنار بیاییم.

وی گفت: احتمالا شاهد خشونت خواهیم بود. من اطمینان دارم که برخلاف تمام هشدارها شاهد جنگی داخلی نخواهیم بود. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نه سربازی دارد و نه اراده و قدرتی برای انجام این کار.

اخیرا طرح اصلاحات قضایی رژیم صهیونیستی موجب جنجال گسترده‌ای در میان محافل سیاسی این رژیم و اعتراضات گسترده مردمی و سر باز زدن نیروهای ذخیره ارتش از خدمت نظامی شد.

مخالفان کابینه نتانیاهو، طرح «اصلاحات قضایی» را «کودتای قضایی» توصیف کرده‌اند؛ در حالی که نتانیاهو از آن دفاع کرده و گفته که «هدف آن بازگرداندن تعادل بین سه قوه است.»

اپوزیسیون بر این باور است که هدف اصلی اصلاحات پیشنهادی ائتلاف حاکم، «تبرئه نتانیاهو از اتهامات فساد در سه پرونده‌ای است که علیه او باز است». اپوزیسیون معتقد است هدف از این طرح پایان دادن به نقش قوه قضائیه به عنوان یک نظام مستقل است.

نتانیاهو هفته گذشته بنی گانتس، از رهبران احزاب مخالف را به مذاکره درباره طرح اصلاحات قضایی دعوت کرد. تحلیلگران سیاسی معتقدند که انعطافی که نتانیاهو در مواضعش درباره اصلاحات قضایی نشان داده است با سفرهای سیاسی وی به ویژه سفرش به آمریکا مرتبط است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.