شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از مدرسه در سال تحصیلی جدید از 15 مهر

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، یک میلیون و 600 هزار کلاس اولی روز چهارشنبه 29 شهریور سال تحصیلی جدید را آغاز کردند و از روز شنبه اول مهر با شروع رسمی سال تحصیلی 1403-1402، ساعت فعالیت دبستان‌ها  در سراسر کشور از 8 صبح خواهد بود.

ماهنامه آموزشی ویژه  والدین کلاس اولی در روز شکوفه‌ها میان والدین توزیع شد، در این ماهنامه که قرار است ماهانه به دست والدین برسد نکات تربیتی و آموزشی ارائه خواهد شد؛ به عنوان مثال در نخستین ماهنامه اشاره شده است که بیشترین سهم زبان آموزی برای دانش‌آموز اول ابتدایی به خواندن اختصاص دارد نه نوشتن و تأکید بیش از اندازه بر رونویسی و املای کلمات شوق یادگیری دانش‌آموزان را کاهش می‌دهد.

اردیبهشت امسال آزمون استخدام جذب آموزگار برگزار شد اما تا لحظه تنظیم این خبر هنوز نتایج آن اعلام نشده است و همین موضوع نگرانی‌ بابت خالی ماندن کلاس‌های درس چند روز مانده به آغاز سال تحصیلی را جدی‌تر کرده است.

محمد محمدی مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، درباره اعلام نشدن نتایج آزمون استخدام آموزگاری و خالی ماندن کلاس‌های درس از حضور معلم با توجه به وضعیت کمبود معلم گفت: این موضوع مطالبه درستی است و ما هم قول داده بودیم که هفته سوم شهریور نتایج نهایی را اعلام کنیم اما در سازمان سنجش و آموزش و پرورش ملاحظاتی برای تاخیر در اعلام نتایج وجود داشت.

وی درباره طولانی شدن ساماندهی پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی تا 15 مهر ماه در مدارس بیان کرد: نگرانی نداریم چرا که سهمیه هر استان مشخص است و با اعلام نتایج افراد را در هر منطقه ساماندهی خواهیم کرد؛ با توجه به جدید بودن روش استخدام این افراد و نوع پودمانی آنها، سیستم آموزشی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی را طراحی کردیم، همچنین در دوره ابتدایی این پذیرفته‌شدگان در حلقه‌هایی ساماندهی شدند و هر 10 نفر از آنها زیر نظر یک معلم با تجربه قرار می‌گیرند و تدریس در کلاس درس را آغاز می‌کنند و روزهایی هم که در کلاس نیستند، آموزش پودمانی آنها را آغاز می‌کنیم.

محمدی درباره آخرین وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی اظهار کرد:  تقریباً 98 درصد دانش‌آموزان کلاس اولی ثبت‌نام در مدرسه را انجام داده‌اند و براساس اطلاعات هفته گذشته سرعت ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع نسبت به گذشته افزایش یافته است و حداکثر روز یکشنبه ثبت‌نام کلاس اولی‌ها را کامل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امسال سازمان ملی مهاجرت اعلام کرده است که دانش‌آموزان اتباع حتما باید در سامانه سهما ثبت‌نام کنند و پس از صادرشدن کد یکتا، بلافاصله در مدارس ثبت‌نام می‌شوند، اکنون 2 هفته است که اجازه دادیم، کل ثبت‌نام را مدیران مدارس انجام دهند.

شناسایی بازماندگان از تحصیل از 15 مهر

محمدی همچنین درباره بازماندگان از تحصیل، عنوان کرد: 15 مهر 1402 به شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل سال تحصیلی 1402-1403 اقدام می‌کنیم، یعنی کل متولدین 6 تا 11 سال و پس از آن ثبت‌نام شدگان جدید و تعداد بازماندگان از مدرسه را به صورت جداگانه استخراج می‌کنیم و در کارتابل استان‌ها وارد می‌کنیم. فرآیند شناسایی چهره به چهره بازماندگان جدید آغاز می‌شود، بیش از 90 درصد از بازماندگان قبلی تعیین تکلیف شدند و این افراد جدید را هم پس از شناسایی تعیین تکلیف می‌کنیم.

مدیر کل آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش یاد آورشد: 204 هزار کودک بازمانده از تحصیل داشتیم که بخشی از آنها را به مدارس بازگرداندیم و اکنون 160 هزار و 342 کودک بازمانده از تحصیل داریم و در جلسه با کمیته امداد هماهنگ کردیم تا هزینه تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل دهک یک تا سه و کودکانی  که تحت پوشش کمیته امداد هستند توسط کمیته امداد پرداخته شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.