یک هیئت سعودی در سفر رسمی به فلسطین اشغالی می‌رود

یک هیئت رسمی عربستان به ریاست نایف بن بندر السدیری، سفیر این کشور ظرف روزهای آتی وارد رام الله می‌شود. این گام، اولین سفر در نوع خود از زمان اعلام انتصاب السدیری به عنوان سفیر تام الاختیار و فوق‌العاده و سرکنسول عربستان در قدس اشغالی است.

به گزارش ارز پرس، رادیو محلی «أجیال» به نقل از یک منبع فلسطینی گزارش داد: «این هیئت قرار است در اقدامی بی‌سابقه از زمان اشغال قدس در سال ۱۹۶۷، به مناسبت جشن سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) در مسجد الاقصی نماز اقامه کند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، این مقام فلسطینی گفت که در بحبوحه تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به توافقی بین رژیم صهیونیستی و عربستان که ممکن است شامل امتیازاتی برای فلسطینی‌ها باشد، یک هیئت سعودی قرار است به زودی در رام‌الله با محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند.

این مقام افزود: ریاست این هیئت را نماینده غیرمقیم عربستان در امور فلسطینی‌ها که ماه گذشته منصوب شد، بر عهده خواهد داشت.

این سفر پس از آن انجام می‌شود که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته گفتند که تلاش‌ها برای دستیابی به توافقی برای عادی سازی روابط بین دو طرف در جریان است.

اما مقامات آمریکایی اشاره کرده‌اند که عادی سازی روابط هنوز دور از دسترس است زیرا انتظار می‌رود که شامل توافق دفاعی با واشنگتن و برنامه هسته‌ای غیرنظامی برای عربستان سعودی باشد.

از جمله مسائلی که باید حل و فصل شود، مساله فلسطین و درخواست برای احیای روند صلح است که منجر به راه حل دو دولتی می‌شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.