تاکید ریاض بر اجرای قطعنامه ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته‌ای

وزیر انرژی عربستان در اظهاراتی بر اجرای کامل قطعنامه ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته‌ای در خاورمیانه تاکید کرد.

به گزارش ارز پرس به نقل از الجزیره، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان در شصت و هفتمین نشست عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که برای بکارگیری مسالمت‌آمیز انرژی هسته‌ای در زمینه‌های مختلف تلاش می‌کنیم.

وی گفت: بار دیگر بر اجرای کامل قطعنامه ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته‌ای در خاورمیانه تاکید می‌کنیم.

وزیر انرژی عربستان همچنین خاطرنشان کرد که از تلاش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا اوکراین و نقش آن در حفظ امنیت هسته‌ای تقدیر و تشکر می‌کنیم.

این اظهارات در حالی است که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنرانی‌اش در کنفرانس عمومی آژانس که امروز در وین آغاز شد، درباره فعالیت‌های نظارتی و راستی‌آزمایی آژانس در ایران گفت: من در دوران خدمتم درباره توافق پادمانی ان‌پی‌تی ایران و راستی‌آزمایی و نظارتی که ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در ایران انجام شده است، به شورای حکام گزارش داده‌ام.

گروسی گفت: درباره توافق پادمانی ان‌پی‌تی، تصریح می‌کنم که مسائل پادمانی مهمی، پس از گذشت چند سال، هنوز باقی مانده‌اند. همچنین چاره‌ای ندارم جز این که تایید کنم اجرای اقدامات مقرر در بیانیه اخیر میان من و ایران در مارس امسال پیشرفت مورد انتظارم را نداشته است.

او افزود: در زمینه این مساله و موضوعات مربوط به تعلیق اجرای برجام، فعالانه با ایران در تعامل و آماده همکاری با آن هستیم. تنها همکاری کامل ایران و نتایجی ملموس باعث می‌شود که تضمین‌های موثقی ارائه کنیم که ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، صرفا صلح‌آمیز است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.