قالیباف: نظم بین‌المللی نیازمند بازنگری عمیق است

به گزارش خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ارز پرس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس که در ژوهانسبورگ پایتخت اقتصادی آفریقای جنوبی برگزار شده است، طی سخنان با بیان اینکه امروز بی ثباتی سیاسی در اکثر کشورها تشدید شده و گرایش به افراطی گری در حال تقویت است، گفت: در شرایط فعلی مناقشات مرزی با بحران‌هایی  مانند بحران آب تلفیق شده و تروریسم امنیت بخش‌های مختلفی از جهان را به خطر انداخته است. 

وی افزود: جنگ‌ها آغاز می‌شود بدون اینکه دورنمایی برای پایان آنها وجود داشته باشد آنهم درحالی که برخی قدرتهای غربی تلاش می‌کنند تا سازمان ملل را به سازمان چند دولت خاص تبدیل کرده و با شعار حقوق بشر جنایت علیه بشریت را توجیه کنند. 

قالیباف گفت:‌ نتیجه این وضعیت انباشت بی‌سابقه مشکلات جهانی و تشدید بحران‌های بین‌المللی است. همه جهان انتظار دارد نظم جهانی در خدمت رفاه ملت‌ها، کاهش مشکلات مشترک بین‌المللی، حمایت از محیط زیست، حل بحران آب، تامین غذای کافی برای همه مردم جهان، افزایش قدرت خرید مردم، استفاده اخلاقی و بهینه از فناوری مبارزه با تروریسم و تقویت اصول اخلاقی قرار داشته باشد اما متاسفم که بگویم که اکنون چنین وضعیتی وجود ندارد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نظم بین‌المللی نیازمند بازنگری عمیق است و بریکس امروز مهمترین نماد تلاش برای عادلانه‌تر و منصفانه‌تر کردن این نظم در سراسر جهان محسوب می‌شود.

وی افزود: تمایل فزاینده کشورها برای پیوستن به بریکس نشانه بسیار مهمی از علاقه آنها به سرعت بخشیدن برای تولد یک جهان جدید مبتنی بر چندجانبه گرایی عمیق و توجه به حوزه های اجتماعی است.

خبر در حال تکیمل است....

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.