لزوم راه‌اندازی مجدد مراکز سلامت غیرفعال هلال‌احمر در سایر کشورها

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، رئیس دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران با راضیه عالیشوندی، سرپرست معاونت امور بین‌الملل هلال‌احمر دیدار و گفت وگو کرد.

رجیس ساویوز در این دیدار ضمن قدردانی از فعالیت‌های دکتر کولیوند و همکارانشان در حوزه بشردوستانه از جمله پاسخگویی به حوادث و سوانح اخیر بین‌المللی به ویژه سیل لیبی، افزود: حضور به موقع و کمک‌رسانی جمعیت هلال احمر ایران بسیار اثر گذار بوده است و هلال احمر ایران یکی از قدرتمندترین و اثرگذارترین نهادهای بشردوستانه در دنیا است.

راضیه عالیشوندی، سرپرست معاونت امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه نیز در ادامه این نشست ضمن اشاره به این موضوع که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ یکی از مهمترین شرکای کاری جمعیت هلال احمر ایران در راستای انجام اهداف و خدمات بشردوستانه است، از اقدامات و همکاری‌های دوجانبه با دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران در دوران تصدی آقای ساویوز تشکر و قدردانی کرد و به برنامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های مشترک فی‌مابین در زمینه‌های گوناگون بشردوستانه از جمله آگاهی‌رسانی از خطرات مین، مهاجرت، جست‌وجو و بازپیوند خانواده، ارتباطات، برنامه‌های توسعه‌ای مختلف به عنوان اقدامات مشترک شاخص میان این دو سازمان بشردوستانه اشاره و ابراز امیدواری کرد تا این همکاری‌ها بیش از پیش ادامه پیدا کند.

عالیشوندی به برگزاری نمایشگاه عکس و هنر مفهومی «پرواز بازگشت» که هفته آینده در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس با همکاری دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران و در محل نگارخانه صلح جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود، اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه به اقدامات مشترک جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در زمینه بازگشت آزادگان جنگ تحمیلی به کشورمان و همچنین اصول اساسی نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر پرداخته خواهد شد.

در پایان این نشست، بر لزوم همکاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با جمعیت هلال احمر ایران برای راه‌اندازی مجدد مراکز سلامت غیرفعال این جمعیت در سایر کشورها تأکید شد.

گفتنی است؛ به پاس حضور کوتاه اما مؤثر رجیس ساویوز به عنوان رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران، با اهدای لوح سپاس از سوی دکتر کولیوند از او قدردانی شد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.