افسر بازنشسته صهیونیست: جنگ ۱۹۷۳ سیلی‌ای به صورت اسرائیل بود

افسر بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه جنگ اکتبر ۱۹۷۳ را مانند سیلی‌ای به صورت رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

به گزارش ارز پرس، آویگدور کهلانی، افسر بازنشسته رژیم صهیونیستی که فرمانده گردان «تانک ۷۷» در زمان وقوع جنگ اکتبر ۱۹۷۳ یا «یوم کیپور» بود، طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه گفت: «ناگهان متوجه شدیم که این یک جنگ همه‌جانبه است» و در عرض ۲۴ ساعت تمام بلندی‌های جولان به دست سوری‌ها سقوط کرده است.

وی گفت، تجهیزات سوریه بیشتر بود و به ازای هر هشت یا ۱۰ تانک یک تانک صهیونیستی بود. کیفیت تانک‌های سوری از تانک‌های رژیم صهیونیستی بهتر بود.

کهلانی درباره روزهای اول جنگ گفت: هرکس سیر وقایع را ببیند می‌تواند بگوید ما شانسی برای حل جنگ نداشتیم.

وی درباره ضربات سنگینی که ارتش رژیم صهیونیستی متحمل شد، گفت، در طول چهار روز جنگ سربازان تقریبا بدون غذا و بی‌خواب بودند و تنها مقداری مهمات باقی مانده بود؛ اما پس از پشتیبانی کریدور هوایی آمریکا به سرعت ورق برگشت.

این افسر بازنشسته صهیونیستی گفت، تعداد کشته‌شدگان در «ارتش» اشغالی در طول سه هفته نبرد از ۲۶۰۰ نفر فراتر رفت و او به همین دلیل معتقد است که جنگ ۱۹۷۳ «سیلی بسیار محکمی به صورت رژیم صهیونیستی» بود و تأکید کرد که «همه چیز پس از جنگ «یوم کیپور» تغییر کرد. دیگر چیز مقدسی وجود ندارد.»

کهلانی ماحصل این جنگ برای رژیم صهیونیستی را استعفای داوید الیگازر، رئیس ستاد ارتش این رژیم و الی زعیرا، رئیس سرویس اطلاعات نظامی آن در سال ۱۹۷۴ دانست. گولدا مائیر، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی هم علی رغم اینکه مسؤول مستقیم این حمله عنوان نشد، در همان سال استعفا کرد.

این نظامی سابق معتقد است، جنگ ۱۹۷۳ هشداری علیه موجودیت رژیم صهیونیستی بود و اکنون همین هشدار از سوی ایران، سرسخت‌ترین دشمن این رژیم در منطقه احساس می‌شود.

پیش از این، تالیا لانکری، سرهنگ ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی گفته بود: جنگ یوم کیپور یک زخم عمیق و شوکی است که ما همیشه آن را تجربه می‌کنیم، زیرا هر چیزی که می‌بینیم به معنای وقوع جنگ است.

وی گفت، از این جنگ به بعد ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هر هفته وضعیت را ارزیابی می‌کند و در همه ارزیابی‌ها مخصوصا در بحث از حزب‌الله و حوادث مرزهای شمالی فلسطین اشغالی موضوع اصلی این است که «آیا شاخص‌هایی دال بر جنگ وجود دارند یا خیر؟»

در سال ۱۹۷۳ و در یوم کیپور که یکی از مقدس‌ترین اعیاد یهودیان است و در آن روز روزه می‌گیرند و رژیم صهیونیستی تقریبا به حالت تعطیلی در می‌آید، سوریه و مصر به صورت مشترک به این رژیم حمله کردند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.