برگزیده جایزه مصطفی: آیاتی از قرآن الهام‌بخش من در توسعه فناوری غشایی بود

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، احمد فوزی اسماعیل در نشست استپ، تجربیات بیش از 25 ساله خود را به عنوان محققی در زمینه فناوری غشایی و نانوساختارها با دانشجویان حاضر در این نشست در محل دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اصفهان در میان گذاشت.

وی گفت: بعد از پایان تحصیلات به عنوان یک دستیار پژوهشی و مربی جوان، کار خود را آغاز کردم و می‌توانم بگویم از پایین‌ترین سطح وارد روند تحقیقات شدم‌.

برگزیده پنجمین دوره جایزه مصطفی در ادامه به دانشجویان توصیه کرد اصولی را برای تحقیقات در نظر بگیرند و گفت: باید با افراد مرتبط و مسئول در حوزه خود ارتباط بگیرید و از هر فرصتی برای برقراری این ارتباط استفاده کنید.

رئیس دانشگاه فناوری مالزی افزود: برای ارتباط گرفتن با دانشمندان خجالت نکشید، همیشه در دسترس و محقق و استاد خوبی باشید به همه افراد کمک کنید. استاد خوب همیشه به خوبی درس را توضیح می‌دهد.

احمد فوزی اسماعیل گفت: دانشجویان و معاون من هر زمان بخواهند می‌توانند بدون قرار قبلی با من ملاقات کنند.

وی در ادامه ضمن اشاره به حوزه تحقیقاتی خود یادآور شد: من در حوزه تحقیقاتی فناوری غشایی و جداسازی و مواد نانوساختار کار می‌کنم.

رئیس دانشگاه فناوری مالزی ادامه داد: چند آیه قرآن الهام‌بخش من برای توسعه فناوری غشایی بود. یکی آیه 53 سوره فرقان و آیات 19 و 20 سوره الرحمن؛ خداوند در آیه 53 سوره فرقان می‌فرماید: دو دریا را به هم درآمیخت که این آب گوارا و شیرین و آن دیگر شور و تلخ است، و بین این دو آب (در عین به هم آمیختن) واسطه و حایلی قرار داد. من متوجه شدم منظور جداسازی فیزیکی نیست بلکه جداسازی نتیجه تغییر دما، غلظت و شوری است‌.

تاسیس مرکز تحقیقات پیشرفته فناوری غشایی بدون حمایت دولت

وی در ادامه به نتیجه تحقیقات خود از سال 1999 تا 2021 پرداخت و گفت: یک گروه و مرکز تحقیقاتی به نام مرکز تحقیقات پیشرفته غشایی تاسیس کردم که طی 10 سال از زمان تاسیس این مرکز حتی یک دلار از سوی دانشگاه به من برای مدیریت این مرکز داده نشده است، 100 دانشجوی دکتری داریم، بیش از 100 مقاله هر سال چاپ می‌کنیم و بودجه مرکز از طریق صنایع و منابع مالی خارج از کشور به دست می‌آوریم. همچنین در این مرکز 20 محصول تولید کرده‌ایم که برخی تاکنون تجاری‌سازی شده است و برخی آماده تجاری‌سازی است.

فوزی اسماعیل گفت: باید شبکه‌های ملی و بین‌المللی را تشکیل دهیم و شبکه‌سازی را باید با کمتری تعداد انجام دهیم. از فرصت دیدارهای مقامات سیاسی در نشست‌های مختلف یا دیدارها استفاده کنیم که شبکه‌سازی آینده ما را می‌سازد.

وی خطاب به دانشجویان تاکید کرد: انجام تحقیقات فقط برای دنبال اهداف بزرگ نباشد، بلکه هدف تحقیقات باید برای جامعه و رفاه مردم چیست.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.