رسانه عبری مدعی شد: سعودی‌ها و اسرائیل از تمرکز آمریکا بر امتیازدهی به فلسطینی‌ها ناراضی‌اند

روزنامه «اسرائیل الیوم» مدعی نارضایتی رژیم صهیونیستی و عربستان از تمرکز آمریکایی‌ها بر ایده «امتیازدهی به فلسطینیان» شد.

به گزارش ارز پرس، روزنامه عبری زبان «اسرائیل الیوم» در این باره ادعا کرد که ناامیدی بزرگی چه در تل‌آویو و چه در میان مقامات ارشد سعودی در خصوص پافشاری دولت آمریکا برای دادن فضای وسیع به موضوع فلسطین در چارچوب تلاش برای دستیابی به یک توافق سه جانبه سعودی-آمریکایی-صهیونیستی وجود دارد.

منابع آگاه از جزئیات مذاکرات به این روزنامه عبری‌زبان اعلام کردند، تمرکز بیش از حد نزدیکان جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا بر مسأله فلسطین و لزوم امتیازدهی به نفع فلسطینیان، پیشبرد روند عادی‌سازی روابط را با مشکل مواجه می‌کند و ممکن است آن را به تاخیر بیندازد.

یکی از منابع به «اسرائیل الیوم» اعلام کرد، مسائل اصلی مطرح شده در جدول کاری از جمله توافق دفاعی میان آمریکا و عربستان و همچنین برنامه‌های هسته‌ای که عربستان به دنبال آن است، خلأ بزرگی نیست و قابل رسیدگی و حل و فصل است.

این منبع همچنین اعلام کرد، تمرکز آمریکایی‌ها بر دادن امتیازات سیاسی بزرگ به فلسطینیان ممکن است عامل فروپاشی کل این روند باشد.

طبق ادعای این روزنامه، در روزهای اخیر انتقادهایی از سوی مقامات صهیونیستی و مقامات ارشد سعودی از دولت آمریکا صورت گرفته و در حالی که آمریکایی‌ها خواهان امتیازاتی با ماهیت سیاسی هستند، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی گفته است که برای فلسطینیان آرزوی بهبود شرایط زندگی‌شان را دارد.
انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.