افشای استراتژی محمود عباس در قبال توافق احتمالی ریاض و تل‌آویو

یک رسانه عرب زبان از استراتژی تشکیلات خودگردان فلسطین در مقابل احتمال عادی‌سازی روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی پرده برداشته است.

به گزارش ارز پرس، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم،‌ به نظر می‌رسد تنها راهبرد محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پی اطلاع‌رسانی و افشای نهادهای فلسطینی وابسته به جنبش فتح و سازمان آزادی‌بخش فلسطین در خصوص راهبرد وی برای روبه‌رو شدن با احتمالات قوی مبنی بر امضای توافق‌نامه عادی‌سازی روابط بین عربستان سعودی رژیم صهیونیستی به دو نکته اشاره دارد؛ نخست اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین اطلاعاتی در اختیار ندارد و به همین دلیل هیئتی را برای کسب اطلاعات و ارائه درخواست‌های مشخص به عربستان اعزام کرد.

طبق این گزارش، نکته دوم نیز بر این مساله تاکید دارد که استراتژی محمود عباس مبتنی بر این ایده است، تا زمانی که طرف سعودی با فلسطینیان رایزنی نکند و طرف فلسطینی قدرت تأثیرگذاری بر روند عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان را نداشته باشد، بهترین اقدام کسب دستاورد و سرمایه‌گذاری و استفاده از هرگونه همگرایی است که احتمال دارد بعداً میان عربستان و رژیم صهیونیستی رخ دهد.

بر این اساس، اعضای برجسته کمیته مرکزی فتح و کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین ازطرف محمود عباس مطلع شدند که فلسفه او در مدیریت تعامل با هرگونه تحول در زمینه روابط عربستان و رژیم صهیونیستی، به مثابه تلاش برای دستیابی به دستاوردهایی برای ملت فلسطین و تشکیلات خودگردان فلسطین است. شاید هدف از رفتن پسر محمود عباس به عربستان توضیح این دستاوردها باشد.
انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.