بهبود وضعیت نوسازی بافت‌های فرسوده در منطقه 3 تهران

حمید جوانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس درباره روند نوسازی بافت فرسوده در منطقه 3 شهر تهران، اظهار کرد: منطقه 3 نسبت به سایر مناطق تهران بافت فرسوده کمتری دارد و حدود 3 درصد بافت آن فرسوده است که بیشتر شامل محله‌های زرگنده و دِه‌‌ونک می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به ابلاغ طرح تفصیلی دِه‌ونک، صدور مجوز ساخت و ساز برای مالکان آغاز شده؛ این در حالی است که سال گذشته چنین امکانی فراهم نبود اما بر اساس رأی دیوان عدالت اداری، شرایط ساخت و ساز و صدور پروانه ساخت برای املاک قولنامه‌ای فراهم شده است. 

شهردار منطقه 3 تصریح کرد: با ایجاد شرایط مذکور حرکتی در منطقه آغاز شده و املاک فرسوده ده‌ونک به سمت نوسازی می‌روند و این یکی از بزرگترین اتفاقاتی بود که در این دوره مدیریت شهری و طی دو سال اخیر رخ داد. 

وی تصریح کرد: در محله زرگنده نیز طرح تشویق بر اساس تجمیع پلاک‌ها در دستور کار قرار دارد و بر همین اساس سال گذشته 17 پلاک تجمیع شدند که در حال صدور پروانه برای آنها هستیم و حرکت مثبتی در راستای نوسازی محله زرگنده محسوب می‌شود.

شهردار منطقه 3 شهر تهران تصریح کرد: برنامه‌ای که برای منطقه مدنظر داریم این است که با استفاده از دفاتر خدمات نوسازی که زیرمجموعه سازمان نوسازی هستند، بتوانیم با تجمیع پلاک‌ها و تشویق تعریف شده برای سازندگان و مالکان که بر اساس آن عوارض ساخت و ساز صفر است، شهروندان را ترغیب به نوسازی بافت‌های فرسوده کنیم.

وی افزود: در این رراستا 3 پروژه تجمیعی قابل قبول در این محله داریم و می‌توان گفت که استقبال شهروندان نیز برای نوسازی بافت فرسوده خوب بوده است.

جوانی خاطرنشان کرد: وضعیت نوسازی بافت‌های فرسوده نسبت گذشته بهتر شده البته به آنچه می‌خواهیم نرسیده‌ایم؛ به هر حال در مقطعی به‌ویژه در ایام کرونا، صدور پروانه‌های ساخت و ساز در مناطق افت کرد اما روند نوسازی را از سال قبل آغاز کرد‌ه‌ایم بر این اساس می‌توان گفت امسال نسبت به سال گذشته و سال گذشته نسبت به سال‌های پیش از آن وضعیت خوبی در این زمینه وجود دارد اما در حد مطلوب نیست.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.