مسأله فلسطین؛ محور رایزنی‌های دبیرکل ساف در مراکش

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در جریان سفرش به مراکش با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد و در جریان این دیدار مسأله فلسطین مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ارز پرس، حسین الشیخ، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) با ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش دیدار کرد.

طبق نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترکی که در رباط برگزار شده بود، ضمن اشاره به حمایت گسترده مراکش از ملت فلسطین در زمینه‌های مختلف، مواضع تاریخی مراکش در قبال مسأله فلسطین را ستود.

وی از برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری نشست‌های میان وزرای فلسطینی و مراکشی با هدف افزایش سطح همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف خبر داد.

در همین راستا، بوریطه ضمن تاکید بر اینکه موضع مراکش ثابت است و تغییری نمی‌کند، خاطرنشان کرد، مسأله فلسطین جزو مسأله اساسی و اصلی سیاست خارجی مراکش است.

وی همچنین تصریح کرد، محمد ششم، پادشاه مراکش برای این مسأله اهمیت ویژه‌ای قائل است و از حقوق مشروع ملت فلسطین در تشکیل کشورشان در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی حمایت می‌کند.

وزیر خارجه مراکش همچنین اظهار داشت، رویکرد مراکش این است که صلح یک گزینه راهبردی است و رباط طبق معمول در تمامی تلاش‌هایی که هدف آن دستیابی به راهکاری مورد توافق برای مسأله فلسطین طبق اصول بین‌المللی و کشورهای عربی در این زمینه است، فعال خواهد بود.

وی تاکید کرد، این منطقه در وضعیت بسیار حساسی به سر می‌برد و تجاوز به حقوق ملت فلسطین ادامه دارد.

بوریطه گفت، دستورالعمل‌هایی از سوی رهبران فلسطین و مراکش برای احیای سازوکار همکاری دوجانبه وجود دارد. در هفته‌های آتی بین وزرای دو طرف سفرهایی انجام خواهد شد و برگزاری نشست کمیته مشترک فلسطینی-مراکشی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد، مراکش در چارچوب روابطش با رژیم صهیونیستی تمایل دارد نیرویی برای صلح و سازندگی باشد.

الشیخ پیشتر با شماری از شخصیت‌های آمریکایی و بین‌المللی در شهر رام الله و خارج از آن و همچنین با ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن و شخصیت‌های مصری و عربی دیدار کرده بود.
انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.