استفاد از تکنولوژی و فناوری‌ها برای کنترل ترافیک در کشور

به گزارش سرویس‌خبری مهر، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا در جشنواره برترین‌های پلیس راهور فراجا (کروکی برتر، راهوران فداکار و صحیح العمل، ایده‌های برتر ترافیکی) ضمن تبریک هفته فراجا گفت: پلیس راهور ویژگی‌های خاصی دارد و متفاوت‌تر از سایر پلیس‌ها است.

وی افزود: در کشور ۸۵ میلیون جمعیت و در واقع ۸۵ میلیون کاربر ترافیک داریم و همکاران ما با این ۸۵ میلیون جمعیت به صورت شبانه روز در حال تعامل هستند و مشغول ارائه خدمات به شهروندان است.

سردار هادیانفر بیان داشت: همچنین ۵۲ میلیون دارنده گواهینامه در کشور داریم و ۴۲ میلیون وسیله نقلیه، یعنی هر ۲ ایرانی یک وسیله و در واقع مدیریت ترافیک و ایجاد تردد آسان و روان از جمله برنامه‌های پلیس است.

وی افزود: مردم عادت کردند پلیس را در مسیرها و محورها ببیند و اگر نبینند احساس کم توجهی پلیس را می‌کنند.

سردار هادیانفر گفت: پلیس راهور در عرصه‌های مختلف به مردم ارائه خدمت می‌کند که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش ارائه خدمات داشته‌ایم.

وی افزود: مسئله ترافیک قابل حل است و باید به سمت تکنولوژی و فناوری‌های جدید برویم. فناوری و تکنولوژی مثل هوش مصنوعی موضوعاتی است که امروز کشوری مثل چین با جمعیت بسیار بالایی که دارد با آن ترافیک را کنترل کرده است و باید تا می‌توانیم نیروی انسانی را کم و افسران را بر روی تکنولوژی‌ها مسلط کنیم. امروز کروکی الکترونیکی با ۷ هزار تبلت در قم اجرا شده و با داشتن کد ملی راننده می‌توان تمام مشخصات راننده و خودرو را در لحظه به دست آورد.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: سردار رادان فرمانده کل انتظامی پیشنهاد داده است تا تمام شماره‌های امدادی از جمله ۱۱۰، ۱۱۵ و… ادغام شود تا در موقع بروز حادثه شهروندان بتوانند به راحتی به نیروها از جمله پلیس دسترسی داشته باشند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.