ابتکار مقاومت فلسطین برای دور زدن سامانه‌های پدافند هوایی رژیم صهیونیستی فیلم

پاراگلایدرهای مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان الاقصی» که توسط مبارزان فلسطینی علیه ارتش رژیم اشغالگر راه اندازی شد، شرکت کردند و موفق شدند با تکنیک‌های مختلف سامانه‌های پدافند هوایی پیشرفته ارتش رژیم صهیونیستی را دور بزنند.

به گزارش ارز پرس، شبکه الجزیره در گزارشی در این باره اعلام کرد یکی از مواردی که به این پاراگلایدرها کمک کرد تا پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی را دور بزنند، اندازه کوچک یا به اصطلاح « سطح مقطع راداری» یا آنچه «اثر انگشت رادار» نیز نامیده می‌شود، بود.

طبق این گزارش، این اثر انگشت به عوامل مختلفی از جمله شکل هندسی بدنه هواپیما، مواد به کار رفته در ساخت آن، نوع رنگ جذب کننده امواج رادار و موارد دیگر بستگی دارد. به عنوان مثال، بمب افکن استراتژیک B-۵۲ آمریکا دارای سطح مقطع راداری بیش از ۱۰۰ متر مربع است، در حالی که سطح مقطع جنگنده F-۱۶ تنها ۵ متر مربع برآورد شده است که به عنوان اثر انگشت راداری کم توصیف می‌شود.

الجزیره در ادامه آورده است: اما پاراگلایدرهای استفاده شده در عملیات «طوفان الاقصی»، اثر انگشت آن مانند جنگنده اف-۱۶ آمریکایی ۵ متر مربع تخمین زده می‌شود، موضوع فقط به اثرانگشت رادار ختم نمی‌شود، چراکه رادار در صورت موفقیت در شناسایی آن باید برای تعیین ماهیت جسم سرعت آن را نیز اندازه‌گیری کند.

در ادامه این گزارش آمده است: در عملیات طوفان الاقصی، حمله هوایی با بمباران شدید موشکی همراه بود، این حملات درحالی صورت گرفت که پاراگلایدرها سرعت پایینی مشابه سرعت پرنده داشتند، اقدامی که باعث سردرگمی سامانه‌های پدافندی دشمن صهیونیستی در تعیین و شناسایی اهداف شد.

ظبق این گزارش، پاراگلایدرهای مقاومت همچنین موفق شدند با پرواز در ارتفاع کم و عبور مخفیانه از میان تپه‌ها و ساختمان‌ها، پدافند هوایی را دور بزند تا در فعالیت رادارها اختلال ایجاد کرده و موفق به رهگیری اهداف نشوند.

فرمانده شاخه نظامی حماس صبح شنبه (۱۵ مهر) و پس از حملات گسترده راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی در اطراف غزه، آغاز عملیات طوفان‌الاقصی را اعلام کرد.

بر اساس آخرین آمارها تاکنون ۳۵۰ صهیونیست در این حملات کشته و ۱۸۶۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه ۳۱۳ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. این وزارت همچنین اعلام کرد که آمار مجروحان در نوار غزه نیز به ۱۹۹۰ نفر رسیده است.

درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت فلسطین در غزه و نیروهای صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.