روستائیان با مشکل اشتغال رو به رو هستند

به گزارش خبرنگار ارز پرس، غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست خبری به مناسبت روز روستا و عشایر گفت: با توجه به اینکه ۱۵ مهر به نام روز روستا و عشایر نام‌گذاری شده این موضوع نشان دهند اهمیت روستاها و عشایر است.

صالحی در ادامه با اشاره به جمعیت روستاییان و عشایر تاکید کرد: در روستاها پتانسیل اقتصادی فراوانی وجود دارد به طوری که در اقتصاد ملی کشور نقش به‌سزایی دارند

وی گفت: روستا در تولید، صنعت و صادرات غیرنفتی نقش چشمگیری داشته اما با این حال همچنان مشکلات اشتغال در این بخش بسیار بالا است که این موضوعات باید حل شود و در صورت حل ان شاهد کوچ معکوس خواهیم بود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: طی سال‌های گذشته و پس‌از دوره انقلاب اسلامی پروژه‌های عمرانی چشم‌گیری در روستاها انجام دادیم اما تنها پروژه‌های عمرانی نمی‌تواند موجب ماندگاری جمعیت در روستاها شود.

وی با اشاره به برنامه هفتم توسعه، گفت: در برنامه هفتم توسعه آنطور که باید و شاید در بحث روستاها ورود نکردیم و برنامه‌های فعلی جوابگوی نیاز روستاها نیست.

رئیس بنیاد مسکن تاکید کرد: از ابتدای سال ۸۴ طرحی با عنوان مقاوم‌سازی روستایی در روستاها اجرا شد و بسیاری از واحدهای مسکونی را بنیاد مسکن نوسازی و مقاوم‌سازی کرد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.