مخزن ذخیره آب شرب مجتمع ۴۱ روستایی تیران امسال بهره‌برداری می‌شود

حسین اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار ارز پرس با اشاره به اینکه عملیات احداث این مخزن ۷۵۰ مترمکعبی در نیمه خرداد ماه سال جاری آغاز شد، اظهار داشت: این طرح هم اکنون به پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی رسیده است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال در مدار بهره برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ۴۳ روستا در منطقه تیران و کرون وجود دارد که ۴۱ روستای آن تحت پوشش آبفا است، تصریح کرد: تاکنون برای تأمین پایدار آب شرب روستاهای منطقه، ۲۳ مخزن با ظرفیت ۱۹ هزار مترمکعب احداث شده است و با احداث مخزن ۷۵۰ مترمکعبی که در روستای قلعه ناظر در دستور کار قرار گرفته است، دیگر در تأمین پایدار آب شرب روستاییان این منطقه با هیچ گونه مشکلی مواجه نخواهیم شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به کاهش هدر رفت آب در روستاها اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر هدر رفت آب در روستاهای منطقه تیران حدود ۲۵ درصد است در حالی که در دو سال گذشته این رقم حدود ۳۵ درصد بود.

به گفته اکبریان، یکی از دلایل کاهش هدر رفت آب در روستاهای منطقه تیران اصلاح بیش از ۳۰ کیلومتر خطوط فرسوده در این روستاها است.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر آب شرب روستاهای منطقه تیران به صورت پایدار تأمین شد، گفت: در این منطقه تنها آب شرب روستای آب پونه از طریق تانکر سیار تأمین می‌شود و آب شرب روستاهای منطقه تیران و کرون از لحاظ کمی و کیفی مطلوب است.

اکبریان افزود: در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار و ۵۲۵ انشعاب آب به روستاییان این منطقه واگذار شده و این درحالی است که تمام تلاش‌ها در جهت خدمات رسانی بهتر و بیشتر از گذشته در دستور کار قرار دارد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.