هشدار مقامات نظامی صهیونیست درباره شکست حمله زمینی به غزه

فرماندهی نظامی و کارشناسان در تل‌آویو نسبت به خطرات عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به عمق نوار غزه در واکنش به عملیات طوفان الاقصی مقاومت هشدار دادند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از فلسطین الیوم، ژنرال دیوید عبری که قبلا پست معاونت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و فرماندهی نیروهای هوایی این رژیم را برعهده داشت، گفت، آغاز عملیات زمینی در نوار غزه یک «تله استراتژیک» برای رژیم صهیونیستی خواهد بود و این رژیم در صورت انجام این عملیات با حملات در کرانه باختری و جنگ با حزب‌الله لبنان غافلگیر خواهد شد.

عبری امروز به روزنامه هاآرتص گفت، تصمیم رژیم صهیونیستی برای انجام عملیات زمینی به این معناست که آن براساس «طرح ایران» کار می‌کند. با اینکه رژیم صهیونیستی خسارت‌های زیادی در عملیات «طوفان الاقصی» متحمل شده، اما نوار غزه تهدیدی وجودی نیست و می‌توان این تهدید را از طریق حملات هوایی و فشارهای اقتصادی مهار کرد. حمله زمینی به این منطقه رژیم صهیونیستی را در «تله» می‌اندازد و این یک تهدید وجودی را به بار می‌آورد.

وی افزود، انجام عملیات زمینی در نوار غزه تنها زمانی اقدامی درست است که رژیم صهیونیستی قصد داشته باشد در این منطقه بماند، اما چون این رژیم چنین قصدی ندارد تنها تاثیر این عملیات، مجازات مقاومت خواهد بود که این هدف را می‌توان با حملات هوایی هم محقق کرد.

عبری گفت، ارتش رژیم صهیونیستی با انجام عملیات زمینی خسارت سنگینی خواهد دید. به علاوه برای فرماندهی رژیم صهیونیستی تعیین زمان پایان دادن به این عملیات و عقب نشینی سخت خواهد بود.

شلومی الدار، خبرنگارر سابق رژیم صهیونیستی در نوار غزه نسبت به توانایی ارتش رژیم برای انجام چنین عملیاتی ابراز تردید کرد و گفت، ارتشی که سالهاست تنها وظیفه‌اش حفاظت از شهرک نشینان در کرانه باختری است، آیا آمادگی کافی برای یورش به غزه و نفوذ به کوچه خیابان‌های آن را دارد، بهای اشغال مجدد نوار غزه چیست و در ازای آن رژیم صهیونیستی چه دستاوردی خواهد داشت؟

الدار در ادامه گفت، رژیم صهیونیستی به این می‌بالد که ارتشش در میان ارتش‌های جهان یا حداقل خاورمیانه قدرتمندترین ارتش است، اما در مقابله با عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت ارتش ضعیفی است تا جایی که بسیاری به دنبال تضعیف و دور کردن این ارتش از نبرد واقعی هستند. بسیاری معتقدند می‌توان این ارتش را به نیروی پلیس برای حفاظت از شهرک نشینان در کرانه باختری تبدیل کرد.

وی در ادامه گفت، حماس هزاران سرباز در اختیار دارد که همگی آنها دارای انگیزه ایدئولوژیک دینی و ملی هستند. همگی آنها آرزومند شهادت هستند. حماس صرفا یک فرماندهی نظامی و سیاسی نیست، بلکه ایدئولوژیک، دینی و عقیدتی است. علاوه بر این هزاران طرفدار دارد که آماده مرگ در راه خدا و دفاع از غزه هستند.

اوری مسغاف، نویسنده عقیدتی رژیم صهیونیستی هم گفت، ارتش برای انجام عملیات زمینی علیه نوار غزه آمادگی لجستیکی ندارد.

وی گفت، تماس‌هایی از یگان‌های نظامی و نیروهای ذخیره دریافت کرده که گزارش دادند برای انجام عملیات جنگی تجهیزات ندارند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.