دستگیری ۱۰۴۱ نفر از فروشندگان مواد مخدر در اطراف مراکز آموزشی

به گزارش خبرگزاری، سرهنگ حسین باباپور گفت: خانواده اولین اجتماعی است که انسان در آن قدم می‌گذارد و شروع فعالیت اجتماعی هر انسانی نیز در جامعه از خانواده شکل می‌پذیرد.

وی افزود: اعتیاد یک پدیده در جامعه جهانی است و ما اعتیاد را یک تهدید جهانی می‌دانیم و تمام تلاشمان این است که با این تهدید به درستی و قدرت مقابله کنیم.

سرهنگ باباپور گفت: سند این مقابله هم تقدیم ۳۸۰۰ شهید عزیز در راه مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر می‌باشد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت بیان داشت: این تهدید جهانی که توسط گروه‌های تبهکار و کشورهای معاند برنامه‌ریزی کرده‌اند و باید از خانواده شروع کنیم چرا که خانواده نقطه آغاز فعالیت ماست و می‌توان در بحث پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در جوانان از این کانون به نحوه شایسته ای استفاده کرد.

سرهنگ باباپور افزود: هر چقدر که خانواده اطلاعات و آگاهی‌های خود و مهارت‌های رفتاری را با فرزندان افزایش دهد و تهدیدات و آسیب‌های مواد مخدر را بهتر و دقیق‌تر بداند قطعاً بیشتر و بهتر می‌تواند به بحث پیشگیری از آلوده شدن فرزندان به مواد مخدر کمک نماید.

وی ابراز داشت: بعضاً تبلیغات سویی می‌گردد تحت عنوان اینکه با مصرف یک بار از مواد مخدر کسی مبتلا و معتاد نمی‌شود ولی این یک بار مصرف کردن باعث مصرف مادام‌العمر می‌شود و نقش خانواده‌ها در جلوگیری از اعتیاد جوانان بسیار پررنگ و اساسی می‌باشد و تاکید ما هم بر خانواده‌ها است.

وی افزود: توصیه می‌شود تمام افراد در کلاس‌های آموزشی که توسط کارشناسان ما در بحث معرفی و پیشگیری از ابتلاء به مواد مخدر برگزار می‌گردد حتماً شرکت کنند.

سرهنگ باباپور گفت: والدین با دانش آموزان خود دوست باشند و با آنان صمیمی رفتار نمایند و به تغییر رفتار آنان و گوشه گیر شدن فرزندان حتماً توجه کرده و آنان را به جمع خانواده دعوت نمایند. همچنین به گروه‌های همسالان و دوستان دانش‌آموز خود توجه ویژه داشته و با مدرسه ارتباط خود را قطع نکنند و دانش‌آموز خود را به امید اینکه به مدرسه رفته رها نکنند و نقش خود را در کانون خانواده به درستی ایفا کنند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.