تاکید اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس بر ضرورت توقف تنش در سرزمین‌های اشغالی

وزیر خارجه عمان اعلام کرد، حاضران در نشست مشترک کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا که در مسقط برگزار شد، بر توقف تنش در فلسطین اشغالی و در دستور کار قرار دادن گفت‌وگو تاکید کردند.

به گزارش ارز پرس، الجزیره به نقل از بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر خارجه عمان اعلام کرد: در مورد ضرورت متوقف کردن تنش میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها و آغاز گفت‌وگوی فوری برای دستیابی به صلح توافق شد.

بروکسل روز گذشته اعلام کرده بود فردا در مسقط (پایتخت عمان) نشستی فوق‌العاده با حضور وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه برای بررسی تنش در سرزمین‌هاش اشغالی برگزار خواهد شد.

در همین حال منابع خبری پیش از این اعلام کرده بودند اتحادیه عرب امروز (سه شنبه) نشست اضطراری با محوریت عملیات مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی برگزار می‌کند.

به گفته مهند العکلوک، نماینده فلسطین در اتحادیه عرب، این نشست در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو در مقر این اتحادیه و به درخواست طرف فلسطینی برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن «بررسی راه‌های توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه است.»

فرمانده شاخه نظامی حماس صبح شنبه (۱۵ مهر) و پس از حملات گسترده راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی در اطراف غزه، آغاز عملیات «طوفان‌ الاقصی» را اعلام کرد.

درگیری‌ها امروز (سه‌شنبه) در چهارمین روز از عملیات طوفان الاقصی توسط گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) علیه اشغالگران بین نیروهای رژیم صهیونیستی و مبارزان مقاومت فلسطین در مناطقی در داخل اراضی اشغالی ادامه دارد و صهیونیست‌ها نیز به حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند که منجر به شهادت غیرنظامیان بی‌دفاع و تخریب منازل، بیمارستان‌ها و مساجد شده است.

**

به گفته این سخنگو، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا که در پایتخت عمان حضور دارد، با وزرای خارجه رژیم صهیونیستی، مصر، اردن، عربستان و نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت‌وگو کرده است.

سخنگوی جوزپ بورل گفت که این دیپلمات ارشد اروپا «همچنین قصد دارد با وزرای خارجه آمریکا، آلمان و ایتالیا هم یک تماس مشترک داشته باشد. نشست مسقط یک جلسه اضطراری است که با هدف بررسی آنچه روی داده و تعیین واکنش اتحادیه اروپا به این تحولات برگزار خواهد شد.»

نیروهای مقاومت صبح شنبه با حملات سنگین راکتی و موشکی، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه را هدف قرار دادند و «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، از آغاز عملیات «طوفان‌الاقصی» خبر داد. درگیری‌ها امروز (دوشنبه) در سومین روز از عملیات طوفان الاقصی توسط گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) علیه اشغالگران ادامه دارد و صهیونیست‌ها نیز به حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند؛ حملاتی که به شهادت غیرنظامیان و تخریب منازل و مساجد منجر شده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.