انتقال مراکز عملیاتی و کارمندان یکی «آنروا» به جنوب غزه

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل از انتقال مراکز عملیاتی اصلی و کارمندان بین‌المللی به جنوب غزه خبر داد.

به گزارش ارز پرس، آژانس امدادرسانی و کار برای آوارگان فلسطینی در خاورنزدیک (UNRWA) امروز گفت که در پی تهدید ارتش رژیم صهیونیستی در میان حملات به غزه، مرکز عملیاتی و کارمندان بین‌المللی خود را به جنوب غزه منتقل کرده است.

خبرگزاری اسپوتینک گزارش داد که پیشتر در روز جمعه، ارتش رژیم صهیونیستی از غیرنظامیان غزه خواسته بود «به خاطر امنیت خودشان» به سمت جنوب این شهر بروند.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت که ارتش رژیم اشغالگر به سازمان ملل اطلاع داد که جمعیت شمال غزه و کارکنان سازمان ملل باید ظرف ۲۴ ساعت به جنوب این منطقه بروند. سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواسته که این دستور را لغو کند و «انجام دادن این کار بدون پیامدهای فاجعه‌بار انسانی میسر نخواهد بود.»

سازمان ملل در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس با درخواست ار رژیم صهیونیستی برای حفاظت از جان تمامی غیرنظامیان در پناهگاه‌های آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک و مدارس نوشت که این آژانس مرکز عملیاتی و کارمندان بین‌المللی خود را به جنوب منتقل کرد تا به عملیات‌های بشردوستانه ادامه داده و از کارمندان و پناهندگان فلسطینی در غزه حمایت کند.

این آژانس افزود که پناهگاه‌ها و مدارس جزو اماکن سازمان ملل بوده و «باید همواره از آن‌ها حفاظت شود و طبق قوانین بین‌المللی حقوق بشر، هیچ گاه نباید به آن‌ها حمله‌ای انجام شود.»

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.