واشنگتن: تل‌آویو از ما درخواست سلاح و تجهیزات کرد/اوضاع پیچیده است

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به پیچیدگی اوضاع در سرزمین‌های اشغالی اذعان کرد که رژیم صهیونیستی از آن‌ها درخواست سلاح و تجهیزات کرده است.

به گزارش ارز پرس به نقل از الجزیره، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی گفت که حماس ملت فلسطین نیست و به نظرم من مردم نباید بهای اقدامات حماس را بدهند.

وی گفت که رژیم صهیونیستی از ما درخواست سلاح و ‌تجهیزات کرد و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا حمایت‌های مورد نیاز از آن را انجام دهیم.

آستین هم چنین گفت که از رژیم صهیونیستی در خواست تعویق و یا سرعت بخشیدن به عملیات زمینی نکردیم و اکنون تمرکز ما بر روی حمایت امنیتی از آن است.

وزیر جنگ آمریکا تاکید کرد که اوضاع پیچیده است و اسرائیلی‌ها را تشویق می‌کنیم که حرفه‌ای عمل کنند.

این مقام آمریکایی در بخش دیگری خاطرنشان کرد: از مسئولان اسرائیلی خواستم که قبل از انتخاب اهداف خود فکر کنند و حضور غیرنظامیان را جدی بگیرند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا که اخیرا به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بود در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: «ایالات متحده اطمینان خواهد داد که اسرائیل هر چیزی را که لازم دارد برای دفاع از خود خواهد داشت و اسرائیل حق محافظت از مردم خود را دارد.»

آستین افزود: کمک‌های امنیتی ایالات متحده در حال حاضر "به سرعت در حال جریان" به سوی اسرائیل است، از جمله در زمینه رهگیرهای گنبد آهن.

وزیر دفاع آمریکا هم‌چنین گفت: ایالات متحده قادر به کمک به اسرائیل و اوکراین به صورت هم زمان است. ما حتی در حالی که در کنار اوکراین ایستاده‌ایم در کنار اسرائیل هم هستیم.

آستین افزود: ایالات متحده به کشورها و گروه‌های منطقه‌ای هشدار می‌دهد که از اوضاع فعلی اسرائیل و فلسطین استفاده نکنند. پیامی که ما به هر کشور یا گروهی که می‌خواهد برای استفاده از این وضعیت و گسترش درگیری کار کند، این است، این کار را نکنید.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.