تلاش برای بازگرداندن کودکان در معرض آسیب به خانواده ‌ها

به گزارش سرویس‌خبری مهر، مراسم افتتاح مجتمع شوق زندگی شیرخوارگاه حضرت آمنه با هدف ساماندهی کودکان آسیب پذیر شهر تهران صبح امروز با حضور مسئولان قوه قضائیه و سازمان بهزیستی در این شیرخوارگاه برگزار شد.

علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری استان تهران در این مراسم با تشکر از همه کسانی که دغدغه آسیب‌های اجتماعی را دارند گفت: آنچه که در مراکز شوق زندگی اتفاق می‌افتد جلوه‌ای از نوع دوستی، خداجویی و نگه داشتن کرامت انسان است. تا امروز هم در مجموعه سازمان بهزیستی با این سطح و با این کیفیت چنین مرکزی وجود نداشته است.

القاصی افزود: افتتاح این مجموعه و گردهمایی متولیان و همکاران برای رفع یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی و کودکان رها شده که نیازمند دستگیری هستند می‌تواند یکی از کارکردهای جمهوری اسلامی باشد که من لازم می‌دانم از این اهتمام به ویژه در مجموعه بهزیستی قدردانی کنم.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: این کار بزرگی که امروز به عنوان جلوه‌ای از تعاون و نوع دوستی اتفاق افتاد جدا از وظیفه دینی و انسانی ما وظیفه قانونی ما هم بود. بر اساس قانون نهادهای متعددی در زمینه آسیب‌های اجتماعی کودکان وظایفی به عهده دارند. وزارت تعاون، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش از جمله این نهادها هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، بهزیستی متولی اصلی مددکاری کودکانه آسیب دیده است گفت: بسیار خوشحال هستیم که در دولت انقلابی، سازمان بهزیستی گام بسیار مهمی در جهت حمایت از اطفال در معرض خطر و کودکان آسیب دیده دارد و این مرکز هم در یک حمایت کامل و همه جانبه قرار بگیرند.

القاصی خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما این است که کودکان به کانون گرم خانواده‌ها بازگردند و کودک علاوه بر اینکه در محیطی سرشار از شادی باشد؛ حضور او در کانون گرم خانواده را هم فراهم کنیم.

وی با اشاره به مجتمع شوق زندگی شیرخوارگاه حضرت آمنه گفت: در تلاشیم تا این خدمات را به کل کشور توسعه دهیم تا این کار بسیار بزرگی که انجام دادید و در نوع خود هم بسیار ارزشمند و انسان دوستانه است؛ برای کودکان سراسر کشور فراهم شود.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.