تداوم خدمات بشردوستانه به مردم زلزله‌زده افغانستان

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای عالی هلال احمر، در ساختمان صلح جمعیت هلال‌احمر با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر و اعضای شورای عالی جمعیت، برگزار شد.

در بخشی از این جلسه، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به مهم‌ترین اقدامات و عملکرد هلال‌احمر در تابستان ۱۴۰۲، به تشریح خدمات این جمعیت در مراسم پیاده‌روی اربعین و طرح هم‌سفران خورشید پرداخت.

وی در ادامه گفت: در طرح هم‌سفران خورشید که در دهه پایانی ماه صفر و برای ارائه خدمات بشردوستانه و امدادی به زائران پیاده امام رضا (ع) اجرا شد، ۵ هزار عضو سازمان جوانان مشارکت داشتند که عملکرد آن‌ها رضایت‌مندی قابل قبولی میان زائران داشت.

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای کمک به مردم آسیب‌دیده در غزه و مکاتبات انجام شده با سازمان‌ها و نهادهای بشردوستانه بین‌المللی در همین راستا ارائه و تاکید کرد: تلاش‌ها و رایزنی‌ها در هلال‌احمر برای کمک بشردوستانه و درمانی به مردم مظلوم و آسیب‌دیده غزه در درگیری‌های جاری در فلسطین ادامه دارد.

وی در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان افغانستان نیز ارائه کرد و از ارسال دومین محموله کمک‌های بشردوستانه به افغانستان خبر داد. ارائه گزارش اقدامات و عملکرد سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در تابستان و بازسازی اردوگاه شهرستان بندرانزلی و همچنین بررسی وضعیت ۴ موقوفه استان کرمان از دیگر مباحث و موضوعات مطرح شده در جلسه شورای عالی هلال‌احمر بود.

در پایان یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای عالی هلال‌احمر، به عبدالرضا بشیری، به عنوان عضو جدید بازرسی شورای عالی نیز اعتبارنامه بازرسی اهدا شد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.